معاون سیاسی استاندار همدان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت که حضور پرشور و آگاهانه مردم در ادوار مختلف انتخابات طی ۴ دهه گذشته از عمر بابرکت انقلاب، بارزترین جلوه مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 17 June 2021
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت که حضور پرشور و آگاهانه مردم در ادوار مختلف انتخابات طی ۴ دهه گذشته از عمر بابرکت انقلاب، بارزترین جلوه مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، مصطفی آزادبخت روز پنج‌شنبه با صدور پیامی ضمن دعوت مردم استان همدان برای حضور باشکوه و حماسی در انتخابات ۲۸ خرداد، افزود: درهمین ارتباط مردم انقلابی استان همدان نیز همپای سایر هموطنانمان با حضور پرشور و حداکثری در این دوره از انتخابات، بار دیگر در عرصه تبعیت از مقام عظمای ولایت حماسه‌ای بی‌بدیل و ماندگار را خلق خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با تاکید بر اینکه خدمت‌گزاران مردم در ستاد انتخابات تمام توان و تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: ملت آگاه و بابصیرت ایران اسلامی با حضور پرشور و حماسی خود در انتخابات ۲۸ خرداد، یکپارچگی، وحدت و همدلی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

آزادبخت تاکید کرد: ملت ایران به خصوص مردم فهیم و انقلابی استان همدان با حضور پرشور در این دوره از انتخابات، بار دیگر در عرصه تبعیت از مقام عظمای ولایت و احساس تکلیف در برابر خون شهدا و میراث گرانقدر امام راحل، حماسه‌ای بی‌بدیل و به یادماندنی را رقم خواهند زد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود. 

یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت استان همدان شامل ۷۲۲ هزار و ۷۳۳ مرد و ۷۰۳ هزار و ۲۰۷ زن واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات هستند.

همچنین ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر از جمعیت واجد شرایط این استان رای اولی هستند که برای نخستین بار با شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای نقش خود را در تعیین سرنوشت و آینده کشور ایفا می‌کنند.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار