ظهور و بروز اراده ملی؛
استاندار سمنان گفت: انتخابات حق اساسی ملت است و ضرورت دارد مردم از این حق برای رقم خوردن آینده متعالی برای کشور و فرزندان ایران زمین استفاده کنند.
کد خبر: ۹۷۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 18 June 2021

استاندار سمنان: مردم با حق انتخاب خود آینده متعالی برای کشور رقم بزنند

 

به گزارش  تابناک سمنان  علیرضا آشناگر روز جمعه در حاشیه بازدید از شعبه ۳۷ اخذ رای در شهر سمنان در گفت و گو با خبرنگاران  ابراز داشت: انتخابات مسئولیتی سنگین بر دوش مردم برای تعیین سرنوشت کشور است و ارتباط بین ملت و دولت را تعیین می‌کند.

 وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، بیان کرد: مردم با احساس مسئولیت، نشاط و سرزندگی برای مشارکت در سرنوشت کشور پای صندوق رای بیایند.

استاندار سمنان تاکید کرد: انتخابات مهم است چرا که مقدرات کشور برای چهار سال آینده به منتخب مردم واگذار می‌شود و این مسئولیت سنگینی است برای مردم و حقی است که باید استفاده بکنند.

وی اضافه کرد: با اینکه ساعات اولیه آغاز رای گیری است،  ولی حضور مردم استان سمنان در نقاط مختلف شهری و روستایی پرشور است.

وی یادآور شد: مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند و با حضور پرصلابت از حق قانونی خود که از حقوق اساسی شهروندی است استفاده کنند، چرا که سرنوشت نسل آینده و آینده کشور به حضور در انتخابات امروز وابسته است.

استاندار سمنان تصریح کرد: سمنان  استانی ممتاز است و در دوره‌های مختلف انتخاباتی مشارکتی مطلوب داشته‌اند و میزان مشارکت بالاتر از میانگین کشوری را ثبت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ۵۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر، شامل ۲۶۲ هزار و ۸۱۷ نفر مرد و ۲۵۶ هزار ۷۲۳ نفر زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند.

۱۰ هزار و ۹۰۶ رای اولی در استان حضور دارند که پنج‌هزار و ۳۳۷ نفر از آنان دختر و ۵ هزار و نفر ۵۶۹ پسر هستند.

۴۹۵ نفر به عنوان نامزدهای شوراهای اسلامی شهر برای دست یافتن به ۱۱۱ کرسی اصلی صلاحیت‌شان احراز شد.

۲ هزار و ۲۴۹ نفر نیز برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کردند که صلاحیت ۲ هزار و ۷۴ نفر مورد تایید قرار گرفت.

۷۷۹ شعبه اخذ رای دراستان برای حضور پرشور مردم پای صندوق رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۴۸۳ شعبه اخذ رای شهری و ۲۹۶ شعبه اخذ رای روستایی است.

انتخابات شورای اسلامی تنها در شهر سمنان به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار