تابناک کهگیلویه و بویر احمد گزارش می دهد:
جنتی مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد به عنوان اولین پاسخ دهنده به مطالبات مردمی اظهار کرد:اگر در بحث روند بازسازی گلایه هایی وجود دارد ما به عنوان خادمان مردم این گلایه ها را پذیرفته و برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۷۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 28 June 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،جلسه رفع مطالبات مردم شهرستان دنا در بحث بازسازی و رفع موانع در بحث بازسازی واحد های مسکونی زلزله زده صبح امروز با حضور مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور و معاونین ایشان،مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد،بخشداران حوزه مرکزی و پاتاوه و نمایندگان مردم با ریاست فرماندار شهرستان دنا برگزار گردید.

پناهی فرماندار شهرستان دنا با اشاره به بحرانی بودن وضعیت شهرستان دنا در چند ماه اخیر در خصوص وضعیت این شهرستان بعد از  وقوع حوادث مختلف گفت:دنا تنها شهرستانی در استان کهگیلویه و بویر احمد بوده که در چند ماه اخیر دچار بحران هایی چون کرونا،زلزله و آتش سوزی گردیده است.

وی گفت:زلزله ای که در بهمن 99 آنهم در بدترین شرایط جوی به وقوع پیوست باعث ویرانی و تخریب تعداد زیادی از واحد های مسکونی،تجاری و کشاورزی گردید و اگر امروز مردم مطالبه ای دارند و یا دغدغه ای در این حوزه وجود دارد بنا به شرایط آب و هوایی منطقه بوده که در صورت دیر شدن فرایند بازسازی قطعا مردم گرفتار مشکلات مربوط به کوهستانی بودن منطقه و سرد شدن هوا خواهند شد.

پاسخ مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور به 9 مطالبه اصلی مردم زلزله زده شهرستان دنا+جزئیات

نماینده عالی دولت در شهرستان دنا در ادامه به گزارش اولیه کارشناسان بنیاد مسکن در ارزیابی منازل اشاره کرد و گفت:بیش از 200 واحد مسکونی در ارزیابی های اولیه به عنوان واحد تخریبی و احداثی به مالک اعلام شده اند اما در مرحله بعد این تعداد واحد مسکونی فاکتور گرفته شده اند و پرونده آنها راکد مانده است و با وجود اینکه تعداد زیادی از این واحد ها آوار برداری شده است ولی اکنون دچار یک چالش ای شده اند که اگر تا کنون اعتراض و تجمعی صورت نگرفته است به دلیل صحبت های مجموعه فرمانداری با مالکان و احترامی که برای بنیاد مسکن قائل می باشند هست که انتظار ما این است تدبیری در این حوزه اندیشیده شود.

جنتی مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویر احمد به عنوان دیگر سخنران این جلسه به حجم بالای کار آواربرداری،تشکیل پرونده و ساخت و سازها اشاره کرد و گفت:1700 واحد مسکونی در شهرستان دنا دچار خسارت شده اند که نیاز به بازسازی و احداث دارند.

وی گفت:550 واحد دیوار چینی و 440 واحد نیز اجرای سقف داشتیم که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود تا آخر تیر ماه امسال بخش عمده ای از واحد ها سقف آنها اجرا شود.

پاسخ مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور به 9 مطالبه اصلی مردم زلزله زده شهرستان دنا+جزئیات

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد به مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض که به آن دسته از واحدهایی که تا پایان 15 تیر ماه موفق به نصب درب و پنجره های خود شوند اشاره کرد و گفت:مبلغ اختصاص داده شده در این حوزه 3 میلیارد تومان است که برای 300 نفر در نظر گرفته شده است.

وی گفت:مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض فقط به آنهایی که تا تاریخ ذکر شده موفق به نصب درب و پنجره های خود  شوند تعلق خواهد گرفت.

(( به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،در ادامه این جلسه نمایندگان مردم شهرستان دنا در شورای شهر و روستا ضمن اشاره به مطالباتی چون:شفاف سازی بنیاد مسکن در خصوص هلدینگ اقتصادی بودن در بازسازی شهرستان دنا،سرنوشت معیشتی و بلاعوض تسهیلات زلزله،امهال تسهیلات قبل و بعد از زلزله توسط بانک ها،نحوه بازپرداخت و تنفس تسهیلات زلزله،مغایرت داشتن قیمت بتن آماده و کیفیت آن در سی سخت با شهر های دیگر،پایین بودن کیفیت تیرچه های تولیدی،دلیل حذف تعدادی از پروانه های ساختمانی،پرداخت وام زلزله به طویله های تخریب شده در روستاها،دریافت رشوه از مردم توسط رانندگان بنیاد مسکن،عدم صدور پروانه ساخت به بهانه ریزدانه توسط شهرداری سی سخت،سرنوشت اعتبار و بودجه شهرداری سی سخت در خصوص صدور پروانه،عدم خدمات دهی مناسب در روستاها در بحث زلزله،باقیماندن 15 واحد از 70 واحدی که قرار بود در کریک آوار برداری شوند،تبعیض در پرداخت وام معیشتی و تغییر تاریخ پرداخت وام بلاعوض 10 میلیون تومانی از 15 تیر به 15 مرداد))

پاسخ مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور به 9 مطالبه اصلی مردم زلزله زده شهرستان دنا+جزئیات

جنتی مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد به عنوان اولین پاسخ دهنده به مطالبات مردمی اظهار کرد:اگر در بحث روند بازسازی گلایه هایی وجود دارد ما به عنوان خادمان مردم این گلایه ها را پذیرفته و برای رفع آنها تلاش خواهیم کرد.

جنتی گفت:در خصوص پرونده هایی که هنوز به بانک معرفی نشده اند این مشکل در هفته قبل رفع و صحبت هایی هم که باید با بانک های عامل انجام می گرفت که صورت گرفته است و در بحث بلاعوض ها هم فعلا مبلغ 20 میلیارد تومان به حساب بنیاد مسکن استان واریز گردیده است که بنیاد نیز طبق لیست به حساب مردم واریز خواهد کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد به دریافت رشوه توسط تعدادی از رانندگان و بنیاد بتن از مردم اشاره کرد و گفت:در این باره قبلا صحبت هایی با مردم شد و اکنون هم اعلام میکنم هیچ گونه راننده ای حق ندارد از مردم پول دریافت کند اما عده از مردم با اختیار خود مبالغی را به عنوان انعامی پرداخت کرده بودند که ما آنها را نیز اظهار کردیم و مشخص شد که با رضایت خود به تعدادی از رانندگان انعامی پرداخت شده است و باز با وجود رضایت مردم ما دو نفر را در بنیاد بتن اخراج کردیم.

پاسخ مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور به 9 مطالبه اصلی مردم زلزله زده شهرستان دنا+جزئیات

جنتی ضمن تاکید به  بالا بودن کیفیت بتن آماده و تایید آن توسط آزمایشگاه بتن عنوان کرد:به صورت روزانه آزمایش بتن بر روی هر ساختمانی که بتن ریزی داشته باشد انجام می گیرد و تا کنون گزارشی در خصوص عدم کیفیت بتن آماده دریافت نکرده ایم.

مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد به مجانی بودن آوار برداری در شهر و روستا توسط بنیاد اشاره کرد و گفت:طبق وعده بنیاد مسکن که قرار بود تا 25 اردیبهشت آواربرداری را ادامه بدهد این کار توسط بنیاد صورت گرفت و آن دسته از واحد هایی که تا کنون آواربرداری نشده اند به دلیل مشکلات وراثتی و شهرداری بوده که تا کنون هیچ فرم آواربرداری توسط مالکان تحویل بنیاد مسکن نگردیده است.

وی در خصوص سرنوشت اعتبار و بودجه شهرداری سی سخت در خصوص صدور پروانه ها گفت:در بحث مربوط به ریزدانه شهرداری باید پاسخگو باشد و قطعا این مشکل نیز حل خواهد شد برای صدور پروانه ها نیز مبلغ 500 میلیون تومان تا کنون به شهرداری سی سخت پرداخت شده است.

وی گفت:مبلغ 20 میلیون تسهیلات مربوط به اسکان موقت نیز به حساب بیشتر مالکان واحد های خسارت دیده واریز شده است.

پاسخ مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور به 9 مطالبه اصلی مردم زلزله زده شهرستان دنا+جزئیات

جودی مدیر کل بنیاد مسکن کشور نیز به عنوان دومین فرد پاسخ گو به مطالبات مردمی،حادثه زلزله سی سخت را حادثه ای بزرگ ندانست و گفت:زلزله سی سخت در مقابل زلزله های بم،پل سر ذهاب و سایر نقاط دیگر حجم تخریب بالایی نداشت ولی بعد از وقوع حادثه همه دستگاه های دولتی و غیره پای کار آمدند و با اتخاذ تصمیمات مختلف در کنار مردم سی سخت و شهرستان دنا ماندند.

جودی با اشاره به پاسخ ها جنتی مدیر کل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویر احمد در خصوص مطالبات مردمی نظر خود را مورد تایید پاسخ های جنتی اشاره کرد و همچنین مبلغ اختصاص داده شده به ساخت واحد های مسکونی در سی سخت را 185 میلیون تومان دانست و گفت:از این مبلغ 185 میلیون تومان 130 میلیون تسهیلات بانکی و 55 میلیون نیز بلاعوض می باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن کشور در خصوص ابراز گلایه در نحوه آزاد سازی تسهیلات و زمان بازپرداخت و تنفس تسهیلات گفت:تسهیلات ساخت به صورت مشارک مدنی بوده و نحوه قسط بندی آن 15 ساله بوده که دوران مشارکت ساخت واحد مسکونی از مدت زمان بازپرداخت کسر و باقیمانده 15 سال لحاظ می گردد اما تسهیلات مربوط به تعمیرات و معیشتی جعاله بوده و باید به صورت ماهیانه طی 7 سال پرداخت گردد.

این مقام مسوول در بنیاد مسکن کشور به عنوان مطرح شده هلدینگ بودن بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: قسم جلاله می خورم که عنوان این واژه در شأن بنیاد نبوده و شاید مبالغی هم وجود داشته که بنیاد برای حمل سیمان یا وسایل دیگر از حساب 100 بنیاد پرداخت کرده است و هیچ گونه مبلغی از مردم کسر یا دریافت نشده است.

وی در پایان بیان کرد:ما در بحث خرید سیمان سود سیب پرداخت میکنیم و برای خرید میلگرد و آهن آلات نیز قیمت تحویلی ما به واحد های مسکونی قیمت کارخانه بوده و هیچ گونه سودی شامل بنیاد مسکن  نمی شود.

پاسخ مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور به 9 مطالبه اصلی مردم زلزله زده شهرستان دنا+جزئیات

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،رهبری مسئول واحد شهر سازی شهرداری سی سخت نیز به عنوان دیگر پاسخ دهنده به مطالبات نمایندگان مردم در بحث پرونده های ریزدانه گفت:پرونده های مربوط به زمین های ریزدانه به دلیل نداشتن سند مورد برسی در کمیسیون قرار نگرفتند که نهایتاٌ تصمیم به تشکیل شورای تامین توسط فرمانداری دنا برای حل این مشکل گرفته شد.

رهبری گفت:در جلسه شورای تامین با توجه به  شرایط اضطراری سی سخت باید طبق مصوبه ای زمین های ریز دانه احتیاجی به سند نداشته باشند و همان استشهاد مالکیتی که شورای شهر سی سخت تایید می کند کفاف کار را دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار