متخصص طب سنتی در مورد مصرف زیاد گیلاس و عوارض آن توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۹۷۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 29 June 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجید امتیازی متخصص طب سنتی گفت: گیلاس یکی از میوه های خوشمزه و پر طرفدار است که در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد اما مصرف بیش از اندازه این میوه تابستانی ممکن است مشکلاتی را برای سلامت بدن انسان به وجود آورد به همین دلیل مصرف متعادل این میوه در تابستان باید مورد توجه قرار بگیرد تا فیبر لازم بدن تامین شود.

او افزود: گیلاسی که در بازار وجود دارد بزرگ، سیاه و آبدار است همچنین گیلاس و آلبالو از یک فرم هستند، اما از نظر مزاجی متفاوت هستند.

امتیازی گفت: گیلاس خام مزاج سرد و خشک دارد و در نوع نیمه رس آن که ترش مزه و قرمز رنگ است سردی و خشکی افزایش می‌یابد.

او افزود: گیلاس کاملا رسیده، شیرین و آبدار به رنگ قرمز تیره ساختار مزاجی گرم دارد.

متخصص طب سنتی گفت: زیاده روی در مصرف گیلاس برای معده مضر است و ساختار گوارشی را مختل می‌کند.

او گفت: استفاده از گیلاس بعد از وعده غذایی مضر است همچنین اگر بعد از مصرف گیلاس آب بنوشند سبب اختلال در ساختار گوارشی و معده می‌شود.

امتیازی گفت: مصرف گیلاس بعد از غذا‌های چرب و سنگین حاوی گوشت و ترکیب برنج و خورشت اثرات مضر بیشتری روی سیستم گوارش دارد.

متخصص طب سنتی بیان کرد: توصیه می‌شود گیلاس بعد از گذشت مدت زمانی از خوردن وعده غذایی مصرف شود.

او عنوان کرد: اگر افراد گیلاس را بعد از وعده غذایی سنگین و یا در حالت معمولی مصرف کردند و دچار اثرات گوارشی شامل دل درد، آروغ و اسهال شدند، یک تا دو فنجان دم کرده آویشن، بابونه و گل پونه که مناسب است استفاده کنند.

متخصص طب سنتی گفت: اگر افراد این دمنوش‌ها را در منزل نداشتند از یک قاشق چای خوری عسل استفاده کنند که ضعف و اختلال معده را از بین ببرد.

امتیازی اظهار داشت: گیلاس تازه ملین است و مربای گیلاس برای کودکان، زنان باردار و افراد مسن که به دلیل بیماری زمینه‌ای محدودیت مصرف ندارند مفید است، زیرا عوارض آن از بین رفته و امکان بهره‌مندی از خواص آن وجود دارد.

او گفت: شربت گیلاس و آلبالو برای کاهش تب و افراد دچار اختلال کبدی و بیماری زردی مفید است و اگر تعادل در مصرف رعایت شود برای این بیماران قابلیت استفاده دارد.

متخصص طب سنتی گفت: گیلاس آنتی اکسیدان قوی است و ماده مؤثره ضد باکتری دارد که ضد فساد دندان است.

برچسب ها: خواص ، میوه ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار