امید علی مراتی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه گفت: مصرف بهینه برق با توجه به افزایش دمای هوا ضروری است و خاموشی ها تا رعایت الگوی مصرف ادامه دارد.
کد خبر: ۹۷۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 05 July 2021

امید علی مراتی در گفتگو با خبرنگار   تابناک کرمانشاه  اظهار کرد:براساس هماهنگی با شرکت توانیر جدول زمانبندی احتمالی خاموشی های استان هرروز از طریق،سایت شرکت توزیع برق استان،اپلیکیشن برق من و فضای مجازی منتشر می شود.

وی با تاکید بر اینکه مشترکین باید مصرف را مدیریت کنند،افزود: تا زمانی که توازن بین مصرف و تولید برقرار نشود و مردم مدیریت در مصرف نکنند خاموشی ها ادامه دارد.

مرآتی با بیان اینکه فعلا گرما در تابستان به اوج نرسیده است،گفت:با این وجود استفاده از شبکه بالا رفته و مجبور شدیم برق بخش کشاورزی،CNG و مشترکین را قطع کنیم،در بخش کشاورزی برق باید بهینه مصرف شود و حداقل ۴ الی ۵ ساعت چاه ها را خاموش کنند،همچنین کارخانجات نیز باید ۴۰ درصد از حداکثر مصرف خود را استفاده کرده،مشترکین خانگی از کولر آبی روی دور کند استفاده و از روشن کردن کولر گازی پرهیز کنند و در صورت استفاده نیز درجه روی ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود.

مرآتی تصریح کرد: خشکسالی و کاهش نزولات جوی استفاده و از کار افتادن نیروگاه های آبی،استفاده از رمز ارزها و رعایت نکردن الگوی مصرف از دلایل به هم خوردن توازن بین مصرف و تولید و خاموشی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ازمردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند و تاکید کرد: در ساعات پیک مصرف ۱۲ظهر تا ۶بعدازظهر از استفاده از وسایل پرمصرف پرهیز کنند،اگر هر مشترک به اندازه یک لامپ ۱۰۰ وات مدیریت مصرف کند،در استان خاموشی نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت:مشترکین برای وسایل برقی از محافظ استفاده کنند و آسانسورها نیز حتما UPS داشته باشند تا از بروز خسارات احتمالی جلوگیری شود، مشترکین برای جبران خسارت ناشی از نوسانات شبکه برق می توانند به امور مربوط به شهرستانها مراجعه کنند تا نسبت به معرفی آنها به بیمه برای جبران خسارت اقدام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار