مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از مسدود کردن 635 حلقه چاه غیر مجاز در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵ 03 March 2015

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از مسدود کردن 635 حلقه چاه غیر مجاز در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش ایسنا ؛ "مرتضی عزالدین گفت: در مجموع حجم آبی که از انسداد این چاه ها صرفه جویی شد، 80 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرف جویی بعمل آمده است.

وی افزود: عمق امتداد این چاه های 28 کیلومتر است همچنین 153 حلقه چاه در 6 ماهه اول امسال مسدود شده که آب صرفه جویی شده حاصل از انسداد آنها 13 میلیون و 500 هزار متر مکعب بوده است.

عزالدین تصریح کرد: در نیمه دوم سال با توجه به مهلت مقرر به کشاورزان برای جمع آوری محصولات خود 482 حلقه چاه تا کنون جمع آوری شده است که این روند همچنان ادامه دارد همچنین حجم آب صرفه جویی شده حاصل از انسداد چاه ها در نیمه دوم سال 66 میلیون متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع چاه های غیر مجاز جمع آوری شده 106 حلقه مربوط به شهرستان همدان بوده، تاکید کرد: 35 حلقه چاه در بهار، 135 حلقه چاه در رزن،94 حلقه چاه در کبودراهنگ، 27 حلقه چاه در فامنین، 33 حلقه چاه در اسدآباد، 59 حلقه چاه در نهاوند، 88 حلقه چاه در تویسرکان و 58 حلقه چاه در ملایر مسدود شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: در گذشته برای انسداد چاههای غیر مجاز اعتبار لازم وجود نداشت اما با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی ها سرعت مسدود کردن چاهها افزایش یافته و این روند نیز در سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اولویت مسدود کردن چاه ها ابتدا با چاه هایی است که حجم آب مصرفی آنها بسیار بالا باشد.

عزالدین به کشاورزان هشدار داد و گفت: کشاورزانی که چاه های آنها غیر مجاز بوده باید از هرگونه کشت محصول خودداری کنند چرا که هیچ گونه مهلتی به آنها داده نمی شود و خودشان متضرر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون یک هزار و دو حلقه چاه مجاز مجهر به کنتر هوشمند شده و میزان آب و برق مصرفی هر چاه را کنترل می کند و به محض اینکه کشاورز آب بیشتر مصرف کند آب به صورت خودبخود قطع می شود.

وی گفت: بیش از 60 درصد هزینه نصب کنتر هوشمند را دولت و کمتر از 40 درصد را مالک متقبل می شود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار