مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: ۹۵ درصد کودکانی که در معابر مشغول به کار هستند تبعه کشور ایران نیستند و بهزیستی در راستای جمع‌آوری آن‌ها تلاش‌های زیادی را انجام داده است.
کد خبر: ۹۷۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 13 July 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سید محمد صادق کشفی نژاد صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران درباره روند ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: طرح حمایت از کودکان کار و خیابانی از اواسط سال 1399 شروع شده و خانواده‌های آن‌ها مورد حمایت و چرخه توانبخشی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: 95 درصد کودکانی که در معابر مشغول به کار هستند تبعه کشور ایران نیستند و بهزیستی در راستای جمع آوری آن‌ها تلاش‌های زیادی را انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس ادامه داد: تدابیر قانونی برای هدایت این افراد در منزل و جلوگیری از کار نمایشی که دارد صورت می‌گیرد، کافی نیست بلکه شرکای اجتماعی ما مسئولیت‌های دیگری دارند که باید عمل کنند.

کشفی‌نژاد با تأکید بر اینکه کودکان کار اغلب به علت فقر مجبور به حضور در خیابان‌ها می‌شوند تصریح کرد: در این میان وظیفه نهاد‌هایی نظیر بهزیستی این است که با شناسایی و جذب این کودکان در مراکز خود زمینه ارائه انواع خدمات حمایتی به آنان را فراهم کند.

وی بیان کرد: در 3 ماهه نخست امسال 149 کودک توسط بهزیستی جمع آوری و ساماندهی شده است که این آمار در سال گذشته بالای 167 نفر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: 48 فرزند بی‌سرپرست در یک سال گذشته در استان به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شدند و 500 خانواده نیز در نوبت پذیرش فرزندخوانده هستند.

 

وی بیان کرد: 1900 زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که از 350 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان مستمری می‌گیرند و این نهاد در کنار مستمری کمک‌های موردی هم نیز به آن‌ها ارائه می‌دهد.

کشفی‌نژاد با اشاره به اینکه 5 هزار و 870 نفر بیمه شده شهری و اجتماعی در استان داریم، گفت: همچنین تمامی خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی از بیمه برخوردارند.

این مقام مسئول با ابراز نگرانی از اینکه سن اعتیاد پایین آمده است بیان کرد: شیوع اعتیاد و مصرف موادمخدر در بین دانش آموزان زنگ خطری که باید جدی گرفته شود و تاکنون آماری در این باره به ما داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فعالیت اداره کل بهزیستی فارس، تامین مسکن برای افراد تحت پوشش بوده و یک‌ هزار و 27 واحد مسکونی در دست احداث داریم، بیان کرد: در 3 ماهه امسال 194 واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده است و در همین هفته بهزیستی شاهد تحویل 54 واحد مسکونی به خانواده‌ها هستیم.

کشفی نژاد بیان کرد: مبلغ کمک‌ها در سال جاری از 35 میلیون تومان تا 140 میلیون تومان برای احداث مسکن است.

وی در مورد واکسیناسیون معلولان، تصریح کرد: در انجام واکسیناسیون سیاست گذار از سوی ستاد کرونای کشور است و بر اساس اولویت‌های ستاد کار واکسیناسیون انجام گرفته است و ما منتظر هستیم بر اساس نیازسنجی‌ها افراد دارای معلولیت نیز واکسینه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به اینکه 80 هزار نفر مستمری بگیر مددجوی بهزیستی در استان داریم، ادامه داد: جمعیت نزدیک به 400 هزار نفر در این نهاد دارای پرونده هستند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان فارس برای رسیدگی به جمعیت 285 هزارنفر از معلولینی که احتیاج به رسیدگی دارند نیازمند بودجه بیشتری است، بیان کرد: آن مبلغ بودجه 1400 با هدفی که برای سازمان بهزیستی مشخص شده است فاصله زیادی دارد.

کشفی‌نژاد بیان کرد: سطح تسهیلات برای امسال از 50 مسلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافته است و ما منتظر بانک مرکزی هستیم تا کمک بیشتری در این راستا داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین مراوادات ما در این سازمان مربوط به مبحث کودک آزاری است، تصریح کرد: 22 مرکز اورژانس شبانه روزی اجتماعی، 30 مرکز شبه خانواده، 6 پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی تحت نظر معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان فارس در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/424/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار