رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از رشد 11 درصدی میزان اهدای خون در 11 ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ 03 March 2015

رئیس سازمان انتقال خون استان همدان از رشد 11 درصدی میزان اهدای خون در 11 ماهه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 به گزارش ایسنا؛ دکتر "افشین محمدی" اظهار کرد: در 11 ماهه امسال 45 هزار و 864 نفر مراجعه کننده برای اهداء خون داشتیم که از این تعداد 37 هزار و 564 واحد خون دریافت شد.

وی افزود:در 11 ماهه سال گذشته 42 هزار و 36 نفر مراجعه کننده داشتیم که 34 هزار و 61 واحد خون دریافت شد و افزایش 11 درصدی اهداء خو ن در سال جاری وضعیت را بهتر کرده است و این میزان اهداء خون شاخص خوبی برای استان است.

همدانی ها به مردم خوزستان خون اهداء کردند

دکتر محمدی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی نامناسب استان خوزستان سه مورد ارسال خون داشتیم همچنین در هفته جاری مجدد ارسال خون به این استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر استان خوزستان در یک نوبت ارسال خون به تهران داشته ایم که این موضوع نشان دهنده وجود خون مازاد در همدان است که مجموعه انتقال خون همدان این ظرفیت را دارد که به استانهای هم جوار خون ارسال کند.

دکتر محمدی با بیان اینکه فرآورده خونی پلاکت عمر بسیار کوتاهی دارد، اظهار کرد: زمان نگهداری از پلاکت بسیار محدود بوده و ظرف مدت سه تا پنج روز دوام دارد بنابراین مجبور هستیم همیشه میزان خونگیری را افزایش دهیم.

رئیس سازمان انتقال خون همدان گفت: تنها دغدغه ای که مجموعه انتقال خون داشته و با آن درگیر است موضوع تامین پلاکت است که از این جهت توصیه می شود با توجه به ایام نزدیک شدن به سال جدید شهروندان اهداء خون خود را در روزهای پایانی سال انجام دهند تا پلاکت مورد نیاز در روزهای اول عید تامین شود.

مسافران و شهروندان ایام عید هم می توانند خون اهداء کنند

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: مرکز انتقال خون تنها در روز اول عید و روز 13 فروردین تعطیل بوده اما سایر روزها انتقال خون چشم انتظار حضور مسافران و شهروندان برای اهداء خون است.

پلاسمای خون را به دارو تبدیل خواهیم کرد

وی گفت: 17 اسفندماه سالجاری بازدید از کشور کره داریم تا از این طریق بتوانیم پلاسمای مازاد را به کشور کره ارسال کنیم و در نهایت پلاسمای ارسالی به دارو تبدیل شده و به داخل کشور مجدد بازگردد و وجود این ظرفیت در استان همدان نشان دهنده کیفیت کاری مجموعه انتقال خون و وضعیت میزان اهداء خون است. امیدواریم این کار از سال آینده آغاز شود.

وی ادامه داد: برخی داروها از پلاسما تشکیل می شوند که از جمله آنها می توان به آلبومین، آی وی و آی جی اشاره کرد.

دکتر محمدی یادآور شد: عمر پلاسمای خون بسیار زیاد بوده و تا یک سال هم می توان پلاسما را نگهداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار