عضوهیات مدیره شهرک های کشاورزی
عضو هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: تنها راه برون رفت از مشکل کم آبی افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای و حل این معضل به صورت تخصصی و کارآمد است .
کد خبر: ۹۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 20 September 2015

به گزارش ایرنا ، مهندس محمد یوسفی فرد در آیین معرفی نخستین مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان اردبیل افزود: نگرشی اجمالی به وضعیت کشاورزی کشور نشان می دهد که راندمان تولید در بخش کشاورزی تنها 40 درصد است که این میزان در سطح بسیارپایینی قرار دارد واین در حالی است که بحران آب و کمبود منابع آب زیر زمینی نیز این مشکل را دوچندان می کند.

وی تاکید کرد که تولید محصولات گلخانه ای شالوده و اساس فعالیت های بخش کشاورزی را تشکیل می دهد و مسوولان می بایست به گونه ای برنامه ریزی کنند که تمامی محصولاتی که امکان تولید آن وجود دارد در محیط و بستر گلخانه ای کشت و پرورش یابد.
او اضافه کرد: در کشور باید به سمتی برویم که از کشت وآبیاری هر گونه محصول قابل استحصال در محیط گلخانه، در محیط باز و آبیاری به روش غرقابی که موجبات اتلاف آب کشاورزی را فراهم می آورد ، خوداری شود.
وی با اشاره به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در توسعه شهرک های کشاورزی در استانها افزود : آماده سازی زیر ساخت های کشاورزی ، اداره امور شرکت ها و نظارت بر امور اجرایی شهرک های گلخانه ای از ضروریات ایجاد مدیریت منسجم و کارآمد تحت عنوان « مدیریت شرکت شهرک های گلخانه ای » در استان ها می باشد.
به گفته وی ، در حال حاضر در کشور بالغ بر 560 مجتمع بطورپراکنده فعال هستند که از این تعداد 350 مجتمع دامی ، 90 مجتمع شیلاتی و بقیه تولید محصولات گلخانه ای کشاورزی را شامل می شود.
وی گفت : در حال حاضر تنها 20 درصد از این مجتمع ها به بهره برداری رسیده اند و 80 درصد بقیه پروسه تکمیل و رفع نواقص را پشت سر می گذارند .
در این آیین صراف احمدی بعنوان نخستین مدیر شرکت شهرک های کشاورزی در استان اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام /*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار