رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۳۶ هزار تن انواع انگور سالانه از سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار باغ در این استان برداشت می‌شود.
کد خبر: ۹۸۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 11 August 2021

به گزارش تابناک لرستان "اسفندیار حسنی مقدم" روز چهارشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: سه هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات انگور لرستان است که انواع مختلف از جمله عسگری و یاقوتی باغات مثمر برداشت می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز آبی کم درخت انگور به کشاورزان توصیه می شود نسبت به کشت و توسعه باغات انگور اقدام کنند چراکه با توجه به تحمل بیشتر انگور نسبت به کم آبی و خشکسالی، می توان باغ این محصول را به صورت دیم احداث کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هکتار باغ انگور به صورت دیم در لرستان کشت می‌شود، افزود: علاوه بر نیاز آبی کم و مصرف تازه خوری، می‌توان با فرآوری و تولید کشمش و شیره ارزش افزوده قابل توجهی را  به دست آورد.

حسنی مقدم همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت سردخانه و فضای انباری محصولات باغی استان حدود ۲۵ هزار تن است، عنوان کرد: این میزان با توجه به تولیدات استان کم است که در حال حاضر مجوز ۱۰۰ هزار تن  سردخانه صادر شده است و در صورت ورود سرمایه‌گذاران، همکاری لازم برای معرفی آنها به بانک‌ انجام می شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایران سومین تولید کننده کشمش در جهان است می توان با فراوری انگور، علاوه بر افزایش طول مدت نگهداری، آن را به بازارهای هدف و صادراتی  معرفی کرد و ارزش افزوده قابل توجهی به دست آورد.

سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن میوه از سطح حدود ۵۲ هزار هکتار باغات لرستان تولید می شود و شهرستان بروجرد با ۱۴ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت محصولات باغی را در لرستان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار