تابناک کهگیلویه و بویر احمد برسی کرد:
بنا بر این خبر ، با وجود قانون استفساریه ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و ماده 99 اکنون ادامه حضور علی فرد به عنوان شهردار سی سخت که شهردار انتخابی شورای پنجم شهر سی سخت نیز می باشد از لحاظ قانونی تا تعیین تکلیف وضعیت شورای ششم شهر سی سخت منع قانونی دارد.
کد خبر: ۹۸۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳ 11 August 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد در سی سخت، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویر احمد در خصوص ابهاماتی که در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای یاسوج ، دهدشت و سی سخت پیش آمده و مراسم تحلیف شورای اسلامی این شهرها به تعویق افتاده و این احتمال هم وجود دارد که انتخابات ابطال گردد طی گفت و گویی کوتاه به تابناک کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت : به دلیل اختلاف نظری که بین شورای عالی نظارت و وزارت کشور در خصوص  ابهاماتی که در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای یاسوج ، دهدشت و سی سخت وجود دارد ، تصمیم گیری به بررسی بیشتر موضوع توسط کارشناسان بالاتر سپرده شده است .

جمالی افزود : هم وزارت کشور و هم شورای عالی نظارت در این زمینه نظراتی دارند و اطمینان دارند که قانون را رعایت کرده اند لذا حل موضوع نیازمند توجه به همه جوانب است و ما هم منتظر تصمیم نهایی از طرف مقامات بالاتر هستیم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد و بنا بر توضیحات معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویر احمد اولا باید اختلاف موجود توسط ارگانی فراتر از شورای عالی نظارت و وزارت کشور که همه جوانب امر در حوزه های سیاسی ، امنیتی و اجتماعی را مد نظر داشته باشند ، حل کند و ثانیا احتمال طولانی شدن پروسه تعیین تکلیف وضعیت انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرهای یاسوج ، دهدشت و سی سخت طولانی خواهد بود بنابراین روند طولانی سبب بروز مشکلاتی از جمله تعیین شهردار قانونی در شهرداری های این شهرها که با بلاتکلیفی روبرو هستند به وجود خواهد آورد.

قانون استفساریه ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 مصوبه 1382/3/6 چه می گویید؟

 موضوع استفسار

 منظور مقنن از عبارت انتخاب شهردار برای مدت چهار سال در بند یک ماده 80 قانون تشکیلات،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 با توجه به حکم تبصره (1) آن که می‌گوید شوراهای اسلامی شهر موظفند بلافاصله پس‌از رسمیت یافتن نسبت‌ به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نمایند،این است که حداکثر مدت دوره تصدی شهردار چهار سال است و شوراهای دوره بعد پس‌ از رسمیت یافتن یا قبل‌از پایان یافتن مدت چهارساله باید نسبت‌ به انتخاب شهردار اقدام نمایند،یا باید تأمل نمایند تا مدت چهار سال شهردار قبلی پایان پذیرد.

اما نظر مجلس : منظور مقنن از تبصره یک‌ بند یک ماده 80 قانون مذکور این است که شوراهای اسلامی کشور در هر دوره باید پس‌از رسمیت یافتن اعم از این‌ که دوره چهار ساله شهردار قبلی پایان‌یافته باشد یا خیر نسبت‌ به انتخاب شهردار اقدام نمایند.
ماده 99 : هر گاه انتخاب هر یک از شوراهای روستا و شهر بنا به دلایل ذکر شده متوقف و یا پس‌ از تشکیل طبق مقررات قانونی منحل شود تا برگزاری انتخابات مجدد و تشکیل شورای جدید استاندار جانشین آن شورا خواهد بود. 

آیا علی فرد،شهردار سی سخت با وجود بلاتکلیفی شورای ششم شهر سی سخت جایگاه قانونی دارد؟

بنا بر این خبر ، با وجود قانون استفساریه ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و ماده 99 اکنون ادامه حضور علی فرد به عنوان شهردار سی سخت که شهردار انتخابی شورای پنجم شهر سی سخت نیز می باشد از لحاظ قانونی تا تعیین تکلیف وضعیت شورای ششم شهر سی سخت منع قانونی دارد.

انتهای خبر/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار