مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: توزیع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران این شهرستان در سال جاری آغاز شده است.
کد خبر: ۹۸۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 14 August 2021

به گزارش تابناک لرستان جواد گودرزی روز شنبه در گفت و گو با اهالی رسانه افزود:  تأمین و توزیع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه در سطح مراکز توزیع شهرستان‌ انجام گرفته و بر این اساس هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: یک هزارو ۷۰۰ تن انواع کود شامل یک هزارو ۶۹۰ تن کود اوره و همچنین ۶۰ تن سوپرفسفات تریپل، ۱۰ تن سوپرفسفات ساده و ۴۰ تن سولفات پتاسیم در شهرستان بروجرد توزیع شده است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تعداد عاملیت های توزیع کود شهرستان را هفت عامل عنوان کرد و گفت: توزیع کود پاییزه شروع شده و تا پایان آبان توزیع کود پاییزه ادامه دارد و اولویت اصلی و مهم توزیع کود پاییزه برای کشت های گندم و جو است.

وی افزود: کشاورزان  برای تأمین کود مورد نیاز خود طبق رویه جاری اقدام و برای دریافت سهمیه خود به هفت  کارگزاری سطح شهرستان  مراجعه کنند.

گودرزی با اشاره به نگرانی برخی کشاورزان ناشی از کمبود کود شیمیایی گفت: هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و امیدواریم با همت مضاعف کشاورزان بیشتر از سال گذشته شاهد برداشت محصولات کیفی کشاورزی در این شهرستان باشیم.

وی اظهارداشت: از مجموع ۶۹ هزارهکتار اراضی زراعی و باغی ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی و باغبانی بیان کرد: این تعداد در ۲۳۲ روستای ۲ بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.
گودرزی  اضافه کرد: حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان را باغات تشکیل داده که با  تولید انواع میوه مانند سیب پاییزه، گلاب، گردو، بادام، هلو و انگور،آلبالو، گیلاس، نقش مهمی در تامین بازار شهزستان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار