رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در استان پیش رونده است، گفت: اگر با همکاری مردم، واکسیناسیون ۶۰ درصدی افراد انجام شود، شاهد کاهش تعداد فوتی ها خواهیم بود.
کد خبر: ۹۸۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 25 August 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود یک هزار بیمار بستری در مراکز درمانی قم داریم، گفت: علت فوتی‌های زیاد در استان قم، مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا شده به مرکز درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر کاهش سن مبتلایان، قدرت بالای سرایت ویروس و کاهش رعایت دستورالعمل‌ها در استان قم، ادامه داد: متأسفانه رفتار مردم در مواجهه با ویروس کرونا باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه لازم است رعایت کامل دستورالعمل‌ها مدنظر تمام مردم باشد، گفت: در حال حاضر چیزی به نام ابتلای فرد به کرونا وجود ندارد و یک نفر یک خانواده یا یک جامعه را درگیر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه اثرات واکسیناسیون در جامعه ملموس است و عمدتاً افرادی که در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند، واکسینه نشدند، افزود: روزانه بین ۱۰ تا ۱۳ هزار نفر در استان قم واکسیناسیون می‌شوند و این وضعیت نیز مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و هیأت مذهبی همکاری بسیار مناسبی در روزهای ممنوعیت کرونایی داشتند، ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌های قم در حال حاضر تکمیل است و درخواست راه‌اندازی بیمارستان تنفسی به ارتش را داده‌ایم.

قدیر با بیان اینکه روزانه بین یک هزار و دویست تا یک هزار و ۳۰۰ بستری موقت در استان قم داریم، گفت: افرادی که واکسیناسیون شدند توجه داشته باشند ایمنی نسبتاً کامل، سه هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن در افراد به وجود می‌آید و بیش از ۶۰ درصد مردم در استان باید واکسینه شوند تا نسبت مرگ و میر نیز کاهش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار