پارک مردم همدان ؛ فضای فراموش شده ی اذهان مدیران

تابناک همدان
کد خبر: ۱۱۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 20 October 2015

بزرگترین پارک موجود درشهرهمدان پارک مردم است که در زبان عامیانه به آن پارک لونا نیز اطلاق می شود .

به گزارش سرویس گردشگری تابناک همدان ، این پارک با توجه به وسعت بیش از 7هزار متری آن می توان گفت هر مسافری که وارد همدان می شود درابتدا به دنبال پارک بزرگ شهرمی گردد تا ساعاتی را دراین پارک استراحت کرده وبعد فکری هم برای اقامت خود بنماید و از طرفی مردم خود شهردرروزهای تعطیل وساعات استراحت خود به دنبال این هستندکه ازفضای سبز و امکانات پارک مردم استفاده نمایند.

پارک مردم همدان،فضای فراموش شده اذهان مدیران

 قسمتی از این پارک به شهر بازی اختصاص یافته که کودکان بتوانند ساعات خوشی راداشته باشند و جای بسی تاسف است که این شهربازی نه تنها ازلحاظ امکانات بازی در سطح پایین قراردارد بلکه از لحاظ امنیت نیزدچار مشکل است به طوری که این شهربازی دریک محوطه ای قرار گرفته که از لحاظ امنیتی وضعیت مطلوبی ندارد.

در ساعتهای پایانی روز ،ورود افراد مزاحم وخرده فروشان مواد و معتادان در این محوطه خودنمایی می کند و خانواده ها تمایل کمتری برای حضور در این قسمت از پارک را دارند و ایجاد امنیت ازسوی مراجع امنیتی بسیار ضعیف بوده ونگاه مداوم و پایدار امنیتی آنچنان که باید وجود ندارد.

در این رابطه گفتگویی با پرسنل  این شهر بازی و بازدید میدانی که از این قسمت داشتیم که همگی متفق القول بودند که ایجاد امنیت و حس آرامش دراین شهر بازی یکی از اساسی ترین نیازها است که بایداز سوی مسئولین امر صورت پذیرد.

پرسنل شهر بازی پارک مردم درگفتگو با خبرنگار تابناک گفتند : این شهر بازی درحال حاضرازشش دستگاه بازی برخوردار است که دستگاهها در دست بخش خصوصی قراردارد وسازمان زیبا سازی طی قردادی که با افراد انعقاد کرده محوطه را در اختیار بخش خصوصی قرارداده و از طرفی هم عمرمفید این دستگاهها نیز به پایان رسیده است.


حضور افراد مزاحم و تردد معتادان در شهر بازی

در ادامه با اشاره به حضور افراد مزاحم و تردد معتادان و مواد فروشها و همچنین ورود موتور سواران درمحوطه شهر بازی، رغبت و استقبال مردم راکاهش داده و خانواده ها تمایل کمتری جهت گذراندن اوقات فراغت خود و فرزندانشان را در این شهر بازی دارند و متاسفانه ازسوی مسئولین امر بی توجهی و بی مهری نسبت به این فضاوجود دارد .

 ما ازمسئولین ذیربط خصوصا شهرداری مرکزی وسازمان فضای سبزوهمچنین اداره استاندارد جهت استانداردسازی وسیله ها و دستگاههای موجود وهمچنین استانداری و دیگر ارگانهای مرتبط تقاضا داریم نسبت به رفع مشکلات این قسمت از پارک مردم رسیدگی نمایند تا ما نیز بتوانیم خدمات در خور شایسته ای نسبت به مردم ومسافرین داشته باشیم .

پارک مردم همدان،فضای فراموش شده اذهان مدیران

عدم امنیت شغلی در شهر بازی پارک مردم همدان

دیگر پرسنل شاغل درشهر بازی پارک مردم نیزاز حضور دست فروشها وتردد افرادمزاحم ونبود امنیت کافی گله مند بودند و ویکی از مشکلات خودرا نداشتن امنیت شغلی عنوان کردند به طوری که صاحبان دستگاهها واپراتورهای دستگاههای بازی امنیت شغلی ندارند و گاه قردادهایی که با فضای سبز بسته می شود یک ماهه و موقت است .

سرمایه گذار ازامنیت شغلی برخوردارنیست و مدام در طول سال برای ادامه فعالیت و همکاری با شهر بازی بلاتکلیف است و ازدیگرمشکلات موجود،نبود یک مدیریت واحد در این شهر بازی است و همچنین وجود فضای باز و پرتی که ساماندهی نشده و نمای نا زیبایی رابه این مکان داده است؛عدم همکاری سازمان استاندارد جهت احیا و برقراری دستگاه جدید که ماهها است فضا برای نصب دستگاه آماده است ولی مجوز استاندارد هنوز صادر نشده وبلاتکلیف است و همچنین عدم توجه به محیط زیست.

عدم رعایت موازین زیست محیط در این قسمت از پارک مردم نادیده گرفته شده و قسمت اعظمی از فضای سبز از بین رفته و شکل ناهمگون و نامتناسبی به خود گرفته است بنابراین با توجه به مشکلات عنوان شده می طلبد که مسئولین و ارگانهای ذیربط باتمام جدیت گام موثری در احیا و باز سازی و استانداردسازی شهر بازی و مسافر پسند برداشته شود؛

بلکه با احیای این قسمت درسالهای آتی شاهد رونق اقتصادی و استفاده مفید مردم و مسافرین از پارک بزرگ مردم شهر همدان باشیم ما نیز با توجه به مشکلات موجود مذکور بر آن شدیم تا با مراجعه به مسئولین امر،مشکلات را پیگیری کنیم وبه اطلاع عموم برسانیم .




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار