رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور:

خام‌فروشی نفت منفور است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با منفور توصیف کردن خام‌فروشی بر لزوم فرآوری محصولات نفتی و معدنی در درون کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۹۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵ 01 March 2016
به گزارش تابناک قم، نادعلی اسماعیلی در نشست معدن‌داران، مسئولین فنی معدن‌ها و اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان قم که در سالن همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد گفت: بهره‌برداری از کیفیت خدمات مهندسی باید با کمک آموزش همیشگی مهندسان به بهترین شکل انجام بگیرد چرا که اقتضای جایگاه یک مهندس، تقویت جنبه علمی اوست

وی ضمن تقدیر از زحمات معدن‌داران کشور تصریح کرد: معدن‌داران دورترین و مشکل‌ترین نقاط کشور از نظر رفت و آمد را برای سرمایه‌گذاری برگزیده‌اند و در این راه زحمت‌های فراوانی تحمل می‌کنند که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اظهار کرد: بخش معدن کشور در دوران 8 ساله تحریم ظالمانه به خوبی کار کرد و با سربلندی از آن مشکل بیرون آمد.

وی با اشاره به جایگاه معدن در نیرومندسازی اقتصاد کشور در برابر تحریم ابراز کرد: اگر معدن‌ها نبودند دشمن بسیار بیشتر این مقدار می‌توانست بر ما فشار اقتصادی بیاورد اما بهره‌گیری از این سرمایه ملی سبب نجات اقتصاد ما در دوران تحریم شد.

اسماعیلی افزود: قطعا یکی از دلایل اینکه دشمن فهمید نمی‌تواند ما را از پا دربیاورد بهره‌گیری از ظرفیت معادن کشور بود به همین علت ما می‌گوییم معدن یعنی اقتصاد مقاومتی.

وی معدن را چشمه جوشان صنعت و مایه شکوفایی اقتصادی دانست و گفت: اگر ما مواد اولیه صنعتمان را از معدن‌های خود تهیه کنیم دشمن هرگز نمی‌تواند با ابزار تحریم به ما آسیب بزند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با منفور توصیف کردن خام‌فروشی تصریح کرد: خام‌فروشی در هر بخشی مورد نفرت است بنا بر این باید موادی که معدن‌هایمان به دست می‌آوریم را خودمان فرآوری کنیم و به کالا تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن به شکل کامل باید درون کشور انجام بگیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه معدن فقط آهن نیست گفت: برخی معدن را فقط آهن می‌دانند در حالی که ما در کشور شاهد گوناگونی معادن هستیم که نمونه‌اش را در معدن‌های گچ، نمک و کربنات کلسیم استان قم می‌بینیم.

وی تاکید کرد: فرآوری مواد معدنی و استفاده صحیح از این گنجینه ملی ما را از نفت بی‌نیاز خواهد کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور اضافه کرد: دولت با درایت در مذاکرات غبار غم را از چهره کشور برداشت و کاری کرد که سال‌ها باید به بزرگی آن بیندیشیم بنا بر این لازم است که همه ظرفیت‌های آن از جمله در بخش معدن استفاده کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار