کالاهای صنعتی همدان رکوردار صادرات

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از صادرات ۳۷۶ میلیون دلار کالای صنعتی از استان همدان به سایر کشورها خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 23 April 2015

به گفته معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان سال گذشته بیش از ۳۷۶ میلیون دلار کالا در بخش صنعت و معدن از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش تسنیم؛ مصطفی اسدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۱۸ میلیون دلار کالا از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، اظهار داشت: بخش صنعت و معدن بیشترین صادرات کالا را در سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۷۶ میلیون دلار کالا در بخش صنعت و معدن از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است، گفت: در بخش صنعت و معدن در سال گذشته ۹۰ میلیون دلار از گمرک همدان و ۲۸۶ میلیون دلار از سایر گمرکات کشور صادر شده است.

اسدی با اشاره به اینکه همدان در بخش صنعت و معدن دارای پتانسیل‌های بالایی است، تصریح کرد: سال گذشته برای بخش صنعت و معدن صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری هدفگذاری شده بود که ۱۲۵ درصد از این میزان محقق شد.

وی تاکید کرد: سیلیس به ارزش ۱۸۲ میلیون دلار، سیمان به ارزش ۶۹.۱ میلیون دلار، سنگ آهن به ارزش ۵۳.۳ میلیون دلار، فلدسپات به ارزش ۲۰ میلیون دلار و کلینگر به ارزش ۱۰.۵ میلیون دلار مهمترین اقلام صادراتی بخش صنعت و معدن در سال گذشته هستند.

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: سال گذشته ۲۰۴ میلیون دلار کالا در بخش کشاورزی استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته در بخش جهاد کشاورزی ۳۶.۷ میلیون دلار کالا از گمرک همدان و ۱۶۶.۱ میلیون دلار از سایر گمرکات کشور صادر شده که نسبت به هدفگذاری ۳۵۰ میلیون دلاری ۵۸ رصد تحقق یافته است.

اسدی عنوان کرد: کشمش به ارزش ۷۶.۵ میلیون دلار، سیب زمینی به ارزش ۴۷.۸ میلیون دلار، انواع خشکبار به ارزش ۲۹.۲ میلیون دلار، جو به ارزش ۱۲.۸ میلیون دلار و انواع فرآورده‌های لبنی به ارزش ۷.۵ میلیون دلار مهمترین اقلام صادراتی بخش کشاورزی در سال گذشته بوده است.

وی صادرات بخش صنایع دستی استان همدان را ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۸.۸ میلیون دلار از گمرک همدان و ۱۴.۱ میلیون دلار از سایر گمرکات صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه ۱۶.۸ میلیون دلار درآمد حاصل از گردشگری بوده است، تاکید کرد: هدفگذاری صادرات این بخش ۵۰ میلیون دلار بوده که در حال حاضر ۷۴ درصد آن محقق شده است.

اسدی عنوان کرد: سفال به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و شیشه دست ساز به ارزش ۳ میلیون دلار از مهمترین کالاهای صادراتی در بخش صنایع دستی استان همدان در سال گذشته بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار