انتقاد آیت الله فاضل از تولید لباس‌های نامناسب

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به وضعیت حجاب در کشور ابراز داشت: متأسفانه لباس‌های نامناسب و بدن نمایی از تولیدکننده به دست مردم می‌رسد که با فرهنگ اهل بیت(ع) در تضاد است ، ما هنوز کاری نکردیم تا مغازه‌داران بدانند که فروش اینگونه لباس‌ها خیانت به فرهنگ است.
کد خبر: ۲۷۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ 03 August 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت اظهار داشت: سالانه شاهد افزایش حضور مردم در بقاع متبرکه به خصوص آستان مقدس رضوی و حرم حضرت فاطمه معصومه(س) هستیم و ما می‌توانیم از این فرصت در جهت ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت مسائل معنوی مردم و برنامه‌ریزی برای زائران در این باره امر مهمی است، ‌ گفت: ما در آستان‌های مقدس سخنرانی‌های افراد شناخته شده از داخل و خارج از کشور را داریم و آنها مطالبی عنوان می‌کنند که در شناخت مردم از سیره نبوی بسیار موثر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این رابطه ادامه داد: صدا و سیما می‌تواند در ایام دهه کرامت در زمینه ترویج معارف اهل بیت(ع) و تقویت آن در میان مردم بسیار فعالیت کند و از این فرصت بهره ببرد.

وی افزود: نباید اینگونه باشد که به کسی که گرفتار است بگوییم به زیارت امام رضا(ع) برود؛ ما باید برای رشد و تعالی خودمان و سعادت دنیا و آخرت به سراغ مراقد مطهر برویم.

انتقاد از عدم نظارت بر تولیدکنندگان لباس

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت حجاب در کشور ابراز داشت: متأسفانه لباس‌های نامناسب و بدن نمایی از تولیدکننده به دست مردم می‌رسد که با فرهنگ اهل بیت(ع) در تضاد است.

وی افزود: ما در شورای هماهنگی دهه کرامت از ۳۴ مرکز فرهنگی نماینده داریم اما با وجود این مجموعه اینکه چگونه اینگونه لباس‌ها تولید و اجازه فروش داده می‌شود جای سئوال است.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: ما هنوز کاری نکردیم تا مغازه‌داران بدانند که فروش اینگونه لباس‌ها خیانت به فرهنگ است.

وی اظهار داشت: چرا باید در فرصت کمی لباس‌های نامناسبی برای بانوان دوخته و تهیه شود و پس از آن شروع به برخورد با این افراد شود به جای این که از همان ابتدا با این امر برخورد شود.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: امروز تنها راه مقابله با دشمنی با شیعه این است که فرهنگ اهل بیت(ع) را در میان مردم ترویج دهیم.

وی در این زمینه ادامه داد:‌ برای این امر دو بعد ظاهری و محتوایی وجود دارد که مسائل محتوایی باید بر مسائل ظاهری غلبه داشته باشد. برای نمونه نصب بنر در جهت ترغیب و ترویج معارف اهل بیت(ع) کار خوبی است اما باید مسائل محتوایی بزرگ‌تر جلوه داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: همه ما باید در مراسم منتسب به اهل بیت(ع) حضور داشته باشیم و مردم را با محتواهای دینی آشنا کنیم.

انقلاب ما ریشه در ولایت دارد

وی تأکید کرد:‌ هنگامی که به کتابخانه شخصی خود می‌روم مطالب بسیاری از ائمه اطهار(ع) می‌بینم که هنوز بی‌اطلاعم. ما باید مجموعه‌های احادیث اهل بیت(ع) را به شکل روان و زیبا ترجمه کنیم و به دست مردم برسانیم.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: مسئله و نقطه‌ای وجود ندارد که ائمه اطهار(ع) در آن موضوع سخنی نگفته باشند و موضع خود را عنوان نکرده باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انقلاب ما ریشه در ولایت دارد و ما باید ولایت را حفظ کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار