شیوه ارائه آمار باید اصلاح شود

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه، گفت: بر اساس قانون بیان اطلاعاتی که سبب تخریب نظم عمومی جامعه شود، درست نیست اما این قانون نباید سبب محدودیت در ارائه اطلاعات شود بلکه باید برای اجرای این قانون شیوه ارائه آمار اصلاح شود.
کد خبر: ۲۸۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 18 August 2016
به گزارش تابناک قم، عباس علوی‌نژاد در جمع خبرنگاران در رابطه با ارائه آمار توسط دستگاهای مختلف افزود: دسترسی به آمار و اطلاعات حق مردم و رسانه ها است و تلاش می کنیم تا در جهت اهداف پیشگیری این آمار در اختیار مردم و رسانه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در واقع برای جرائم دعاوی و آسیب های اجتماعی آمار دقیقی وجود ندارد و مطالعه مشخصی نیز انجام نشده تا این آمارها را به دست آورد.

وی گفت: در طرحی سه هزار مدیر در سطح استانی و شهرستانی آموزش داده شدند که از جمله برنامه های این طرح این بود که کارشناسان و دستگاههای استانی باید به بررسی آمارها می پرداختند و اولویت های جرائم را در 5 مورد مشخص می کردند .

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی قوه قضائیه بیان کرد:ما برای دست یابی به این آمار نیاز به پیمایش های علمی داریم که هزینه بر و زمان بر است و هنوز در کشور جا نیفتاده که برای دست یابی به آمار دقیق و پژوهش علمی ، هزینه های این پیمایش های علمی را بدهیم.

وی گفت:اگر بتوان به آمار واقعی دست یافت بسیاری از مشکلات رفع می شود اما بی شک همه مردم به سوالات پاسخ نمی دهند و برخی از جرائم پنهان می ماند همه این ها یک آمار پژوهشی و عمیق می خواهد تا به واقعیت برسیم.

علوی نژاد بیان کرد:در سال‌های اخیر 17 دستگاه آماری با یکدیگر به تعامل رسیده‌اند و در این باره اکثر دستگاهها با یکدیگر همراهی می کنند اما اکنون هزینه برخی از طرح‌های آماری پرداخت نمی‌شود و کار پژوهشی صورت نمی گیرد.

وی گفت:استفاده از آمار دارای اهمیت است گاهی رسانه‌های خارجی از برخی آمار و اطلاعات نظام اسلامی سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: ممکن است یک آمار برد نا امنی در کشور داشته باشد طبق قانون بیان اطلاعاتی که موجب تخریب نظم عمومی جامعه شود، شایسته نیست ارائه شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار