درب سازمان صنعت، معدن و تجارت به روی تولیدکنندگان بسته است

یکی از پیشگامان عرصه اقتصاد مقاومتی در قم با انتقاد از عدم حمایت سازمان ها و نهادهای دولتی از تولیدکنندگان می گوید: سازمان صنعت ، معدن و تجارت درش به روی ما تولیدکنندگان بسته است.
کد خبر: ۳۲۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۹ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، علی اکبر صفری یکی از تولیدکنندگان لبنیات با اشاره به تفاوت عمده این محصول بامحصولات لبنی گذشته، اظهار داشت: این محصولات بدون مواد افزودنی و ماندگاری بالا و کاملا بهداشتی بصورت سنتی صنعتی در کارگاه ما تولید می شود.

وی ادامه داد:میزان 30میلیون تومان تسهیلات از بسیج سازندگی دریافت کردم که در حال حاضر برای 4 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده ام و محل عرضه محصولات در فروشگاه های لبنیاتی و سرپر مارکت ها و عرضه مستقیم به مردم می باشد.

این تولید کننده با اشاره به سابقه یک ساله در این عرصه، گفت: از دی ماه سال 94 شروع  به کار کردم و برای راه اندازی این کارگاه از دستگاه های نیمه اتوماتیک که 100 درصد تولید داخل می باشد، استفاده کرده ام.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این کارگاه کوچک محصولی ارگانیک و کاملا بهداشتی تولید نموده و از خروج ارز به موجب واردات لبنیات و یا خرید دستگاه های خارجی جلوگیری کردیم.

صفری در ادامه با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده بیان داشت: در حال حاضر نمی توانیم محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کنیم چرا که با توجه به بهداشتی بودن محصولات و کارگاه ما اداره بهداشت اجازه فعالیت به ما را نمی دهد.

وی ادامه داد: بهداشت تاکید می کند که ما باید حتما یک برند داشته باشیم که اگر بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم تا فعالیت کنیم باید بالای 5میلیاردتومان خرج کنیم و کارخانه ای راه اندازی کنیم که متاسفانه چنین مقدار هزینه ای را ندارم و در حال حاضر در مضیقه می باشم.

این تولید کننده ضمن اشاره به اینکه ما به فرمایش رهبری عمل کردیم و اشتغال ایجاد کردیم، افزود:در حال حاضر اگر بهداشت با شماره یا پلاکی اجازه فعالیت به من بدهد می توانم حداقل برای 20 نفر اشتغال ایجاد کنم اما متاسفانه اینگونه نیست و به ما اجازه فعالیت نمی دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دستگاه های ما قادر به تولید ساعتی یک تن بار می باشد که چون اجازه کار نداریم هر دو روز و یا سه روز یک بار 500کیلو بار تولید می کنیم که تمام محصولات ما به قم منتقل می شود.

صفری با اشاره به اینکه کار ما سنتی صنعتی می باشد و کارگاه ما در قنوات قرار دارد، گفت: ما در این کارگاه دوغ، ماست چکیده، ماست معمولی،کره و برخی محصولات دیگر تولید می کنیم.

وی در ادامه ابراز داشت: ما تمام مقررات بهداشتی را رعایت می کنیم و بهداشت به ما می گوید که فقط محصولات را در مغازه شخصی خود به فروش برسانید که این امکان پذیر نیست.

این تولید کننده با اشاره به بهانه های اداره بهداشت تاکید کرد:  اگر ما محصولات خود را در مغازه ای شخصی در سطح شهر به فروش برسانیم محصولات ما بهداشتی است و نیازی به برند نداریم اما اگر بخواهیم این محصولات را صادر کنیم مشکلات بهداشتی و برند پیش می آید؛ چرا اینگونه رفتار می کنند؟

وی در ادامه خاطرنشان شد: به سازمان صنعت و معدن هم مراجعه کرده ام اما هیچ جواب و اهمیتی به کارگاه های کوچکی به مانند ما نمی دهد.

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر نامه ای به دفتر مقام معظم رهبری نوشته ام تا از ایشان کمک بگیرم، بیان داشت: من در حال حاضر در ماه بیش از یک میلیون تومان قسط وام را می دهم که با این درآمد نمی توانم از پس آن بر بیاییم.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار