خط انتقال آب شهر دزفول در دومین حادثه شکست

در دومین حادثه در روز پنجشنبه خط انتقال آب مناطقی از شهر دزفول دچار شکستگی شده و آب مناطقی از این شهر و تعدادی از روستاها برای دومین بار قطع شد.
کد خبر: ۴۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۲ 19 June 2015
مدیر آب و فاضلاب شهرستان دزفول پنجشنبه شب گفت:مجری طرح در دست اجرای تقاطع غیر همسطح فتح المبین دزفول هنگام عملیات گودبرداری در پنجشنبه شب خط انتقال آب 250 میلی متر را شکست.

جمال الدین برفر افزود:این حادثه در حالی رخ داد که شکستگی خط انتقال آب 400 میلی متر جنوب شهر دزفول در صبح پنجشنبه توسط بیل مکانیکی شهرداری دزفول در میدان آزادی ( مثلث) موجب قطع آب مناطقی از شهر دزفول و تعدادی از روستاهای جنوب این شهر برای چندین ساعت شد.

وی با بیان اینکه حادثه صبح پنجشنبه مشکلات بسیاری برای شهروندان و ساکنان روستاهای مناطق پایین دست دزفول به دلیل قطعی و افت فشار آب موجب شد اظهار کرد:ترمیم شکستگی لوله 400 میلی متر جنوب دزفول تا ساعت 18 و 30 دقیقه به طول انجامید که پس از این حادثه مجددا خط انتقال آب 250 میلی متر در میدان فتح المبین شکسته شد.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول با انتقاد از عدم هماهنگی دستگاههای اجرایی به ویژه شهرداری دزفول برای انجام عملیات حفاری و گودبرداری در راستای اجرای طرح ها و پروژه های خدماتی و عمران شهری افزود:شکستگی خط انتقال آب 250 میلی متر در میدان فتح المبین دزفول در حالی رخ داد که به دلیل حادثه صبح پنجشنبه و شکست خط 400 میلی متر جنوب در میدان آزادی دزفول ، مخازن آب تعدادی از روستاهای منطقه هنوز پر نشده است.

برفر با بیان اینکه آب شهر سیاه منصور ، شهرک صنعتی و تعدادی از روستاهای دزفول در پی این حادثه قطع شده است گفت:در پی این حادثه ماموران واحد عملیات آب مجددا به محل اعزام شده و عملیات ترمیم شکستگی خط انتقال آب آغاز شده و تا بامداد جمعه ادامه دارد.

به رغم واکنش های مختلف عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح فتح المبین دزفول اوایل امسال از سوی مجری طرف قرارداد شهرداری دزفول آغاز شد.

شکستگی خط انتقال آب در میدان آزادی شهر دزفول در صبح پنجشنبه موجب جاری شدن آب در بازار این شهر شده و عبور و مرور شهروندان را برای ساعاتی با مشکل مواجه کرد.

جریان شدید آب از میدان آزادی (مثلث) شهر دزفول به سمت تقاطع خیابان کشاورز موجب شد تا شهروندان برای عبور از عرض خیابان امام خمینی (ع) با مشکل مواجه شوند.

در شهرستان دزفول بیش از 105 هزار مشترک آب و 33 هزار انشعاب فاضلاب وجود دارد.

دزفول دارای 760 کیلومتر شبکه توزیع آب می باشد.

آب مورد نیاز 105 هزار مشترک خانگی ، تجاری و صنعتی در شهر دزفول و شهرهای صفی آباد ، میانرود ، شمس آباد ، حمزه ، سالند و شهر امام و نیز 20 روستای منطقه که زیر پوشش مدیریت آب و فاضلاب دزفول می باشند از طریق 28 حلقه چاه عمیق تامین می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار