۲۷ درصد کودکان کار قم "غیربومی" هستند

مدیرکل بهزیستی استان قم از وجود ۲۷ درصد کودکان کار غیربومی در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۵۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 30 January 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم که در فرمانداری قم برگزار شد، وجود کودکان کار در شهر قم را مدنظر قرار داد و اظهار داشت: اگر فرهنگ‌سازی درستی در زمینه کودکان کار صورت نگیرد، فعالیت آنان در سطح شهر افزایش و ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دین اسلام تأکید فراوانی در زمینه کمک به فقرا دارد، افزود: درآمدهای بالای برخی از این کودکان سبب آن شده آنان حاضر به فعالیت در کارهای دیگر نباشند، که باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی این کودکان با همکاری دستگاه‌ها و قسمت‌های مختلف باید فعالیت جمعی صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: برای تمام دستگاه‌ها در زمینه کودکان کار وظایفی تعریف‌شده است که متأسفانه شاهد عدم ورود و یا نقش کمرنگ آنان در این موضوع هستیم و این در شرایطی بوده که 80 درصد کودکان کار به علت مشکلات معیشتی خانواده‌ها در خیابان مشغول دست‌فروشی هستند.

وی کار کردن کودکان را منجر به پدیدآورنده مشکلات بعدی برشمرد و گفت: 20 درصد دیگر کودکان کار مرتبط با خانواده‌های طلاق و بد سرپرست هستند که شهرداری باید مکان مناسبی برای آنان در نظر بگیرد.

سلیقه با انتقاد از کم‌کاری شهرداری در عدم تأمین مکانی مشخص برای کودکان کار ابراز کرد: متأسفانه مکانی برای این منظور در استان قم وجود ندارد که باید شهرداری با کمک دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع ورود جدی‌تری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: 27 درصد کودکان کار استان بومی هستند که برای حل این مشکل باید ریشه‌ای عمل کرده و با کمک دستگاه‌ها، صداوسیما، رسانه‌ها و شخصیت‌های دینی و مشخص کردن ابعاد این ماجرا در کاهش این آسیب اجتماعی گام برداریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار