مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی:

افت رتبه خوزستان در تولید محصولات کشاورزی با خسارت به مزارع نیشکر / آينده ي بسيار تاریکی در انتظار فعاليت هاي توليدي در كشت و صنعت ها است

قدرتی گفت: کشت و صنعت حکیم فارابی درآمد خود را از کشت گیاه نیشکر و تولید شکر ، تامین می کند و تمامی درآمد ما متکی به تولید است که با توجه به خسارت های شدید ، آینده بسیار بدی برای آن پیش بینی می شود.
کد خبر: ۶۳۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 23 July 2018

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای گذر از بحران بی آبی ، کنترل زیادی روی مصرف بهینه آب انجام دادیم و انتظار این بود همانند سال های ۸۸ و ۸۹ که باز هم بحران آب ایجاد شده بود ، آسیب زیادی متوجه مزارع نیشکر نشود.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی گفت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای گذر از بحران بی آبی ، کنترل زیادی روی مصرف بهینه آب انجام دادیم و انتظار این بود همانند سال های ۸۸ و ۸۹ که باز هم بحران آب ایجاد شده بود ، آسیب زیادی متوجه مزارع نیشکر نشود.

محمود قدرتی افزود: در ابتدای سال ، با توجه به رشد بسیار خوب گیاه نیشکر در مزارع ، پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی تولید را داشتیم اما با همه تلاش ها در مصرف بهینه آب و همه راهکارها در کاهش مصرف آب ، بحران بی آبی گریبانگیر مزارع نیشکر شد.

قدرتی با انتقاد از بی نظمی های ایجاد شده در قطعی برق کشت و صنعت ها گفت: به دلیل نبود برق، آب از انتهای کانال های آبیاری وارد زهکش ها می شود و امکان روشن کردن پمپ های ثانویه را نیز نداریم . افزایش فشار کارگری، کمبود آب و قطعی بی برنامه برق ، کشت و صنعت ها را با چالش های جدی رو به رو کرده است.

مدیر عامل کشت و صنعت حکیم فارابی اظهار کرد: درآمد صنعت نیشکر در خوزستان از طریق تولید شکر تامین می شود و به دلیل بحران آب و خسارت شدید به مزارع نیشکر ، آینده ی بسیار بدی در انتظار فعالیت های تولیدی در کشت و صنعت ها است.

محمود قدرتی با بیان اینکه بخش اعظم مزارع کشت و صنعت فارابی خشک شده است، افزود: امسال سال بسیار بدی برای مزارع نیشکر است و تبعات آن تا ۵ سال آینده ادامه دارد.

وی گفت: جمع اراضی زیر کشت در کشت و صنعت حکیم فارابی ٩ هزار و ۵٠٠ هکتار است که ۴٠ درصد این اراضی به دلیل بحران آب ، با کاهش رشد و آلودگی به آفات مواجه شدند.

قدرتی با اشاره به کاهش چشمگیر رشد گیاه نیشکر در این کشت و صنعت، تصریح کرد: تیرماه سال گذشته ، حدود ١٨ سانتی متر رشد هفتگی در گیاه نیشکر مشاهده می شد اما در حال حاضر این رشد به ٣ تا ۴ سانتی متر رسیده و حدود ١۵ سانتی متر کاهش یافته است.

مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی گفت: به دلیل عدم آبیاری مزارع ، رشد گیاه نیشکر در همین مرحله متوقف مانده است و تولید نیشکر در حدود ۵٠ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

وی اضافه کرد: در این کشت و صنعت ٢ هزار کارگر مشغول به کار هستند که به دلیل افت شدید تولید، با چالش پرداخت حقوق آنها رو به رو هستیم.

قدرتی گفت: کشت و صنعت حکیم فارابی درآمد خود را از کشت گیاه نیشکر و تولید شکر ، تامین می کند و تمامی درآمد ما متکی به تولید است که با توجه به خسارت های شدید ، آینده بسیار بدی برای آن پیش بینی می شود.

وی با اظهار اینکه تمامی کارگران کشت و صنعت حکیم فارابی بومی منطقه هستند، بیان کرد: در حال حاضر پرداخت حقوق کارگران و رفع مشکلات معیشتی آنان، یکی از چالش های اساسی ما محسوب می شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید کننده بیش از ۵٠ درصد شکر کشور است و بحران خشکسالی و عدم تخصیص حقابه ، ضمن خسارت جدی به مزارع نیشکر ، در آینده ای نزدیک کشور را با بحران در تولید شکر مواجه می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار