مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران از افتتاح سامانه ۱۶۶۶ در هفته آینده خبر داد و گفت: سامانه ۱۶۶۶ راهکار جدید بررسی شکایات بیمهشدگان است.
به گزارش ایسنا، مهدی نوروزیان در اولین همایش کشوری مسئولین رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران در همدان با بیان اینکه همگرایی بسیار خوبی بین دفاتر سازمان بیمه سلامت و حراست وجود دارد، گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند وخدمترسانی به جامعه هدف و سلامت اداری از اولویتهای این سازمان است.
نوروزیان با بیان اینکه مردم از سه روش سنتی میتوانستنند شکایات خود را به بیمه سلامت اعلام کنند، گفت: سامانه ۱۶۶۶ راهکار جدید بررسی شکایات بیمهشدگان است که به صورت رسمی هفته آینده افتتاح میشود.
وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت درباره ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، دستگاهها مکلف شدند بخشی از وظایفی که زمینه ارائه آن از طریق سامانههای الکترونیکی فراهم است را از این طریق ارائه دهند، افزود: سامانهای تحت عنوان ۱۶۶۶ راهاندازی شد که وظیفه آن پاسخگویی به درخواستهای مردم، بیمه شدگان و شرکای کاری است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت با بیان اینکه این سامانه به صورت آزمایشی و غیررسمی فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز و انتقاد و پیشنهادهای مردم را ثبت کرده است، عنوان کرد: مردم در تماس با سامانه ۱۶۶۶ درخواستهای مرتبط با وظایف سازمان را به اپراتورها ارائه میدهند و این درخواستها به تناسب موضوع بررسی میشود.
وی با بیان اینکه پیش از اطلاعرسانی و راهاندازی رسمی این سامانه، طی هفته گذشته به صورت میانگین روزانه ۲۵۰ تماس با سامانه ۱۶۶۶ برقرار شده که بیشتر تماسها، درخواست رسیدگی به اسناد بوده است، اظهار کرد: اگر شکایت و انتقاد از نحوه ارائه خدمت از این طریق به اپراتورها بازگو شود، آنها بیمه شدگان را به کارشناسان سه حوزه تخصصی سازمان که شامل بیمهگری، نظارت، بررسی و رسیدگی به اسناد است ارجاع میدهند.
نوروزیان با بیان اینکه تمامی مکالمات و تماسهای مردم با سامانه ۱۶۶۶ ضبط میشود، گفت: در صورتیکه فردی نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد در همان لحظه مشاوره لازم از طریق کارشناس به متقاضی ارائه میشود همچنین پیشنهاد و درخواست تقدیر از همکاران بیمه سلامت نیز در سامانه ثبت و ضبط شده و به واحد مربوطه ارجاع داده میشود.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت از سازمانهای پیشرو در امر ارائه خدمات الکترونیک است به نحوی که تائید دارو را از سالهای گذشته به شیوه الکترونیک انجام میداد، ادامه داد: کد رهگیری به تماس گیرنده برای پیگیری شکایت ارائه میشود تا از این طریق فرایند رسیدگی به درخواستش را پیگیری کند.
نوروزیان با اشاره به حجم عملیات مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی سازمان در سال گذشته، بیان کرد: گردش مالی سازمان فوقالعاده سنگین است که این حجم مالی با ۴۵۰۰ نفر نیروی کار انجام میشود.
وی همچنین سلامت اداری را یکی از نقاط مثبت آن ذکر کرد و افزود: بیمه سلامت ایران در بین سازمانهای کشور کمترین شکایت را دارد و با وجود اینکه بعضی از شکایتهای رسیده هیچ ارتباطی به ما نداشته، اما بر حسب وظیفه به همه شکایات رسیدگی میکنیم.
نوروزیان با اشاره به مصادیق برخورد با تخلفات در قانون، اضافه کرد: به همان میزان قانونگذار بر تشویق کارمندان نمونه و وظیفه شناس هم تأکید دارد تا این امر حسنه فرهنگ سازی و الگو بشود.
وی با بیان اینکه دارو جز اقلام ضروری است و دولت آن را با ارز قانونی تهیه میکند، گفت: افزایش قیمت دارو به واسطه بعضی ازهزینههای جاری شرکتهای تولیدکننده بوده است.