مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی

نخستین کاروان حج تمتع استان مرکزی ۱۸ تیرماه به سرزمین وحی اعزام می‌شود

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی با تشریح آخرین جزئیات اعزام حجاج استان مرکزی گفت: زمان اعزام نخستین کاروان حج تمتع استان مرکزی، ۱۸ تیرماه و بازگشت آخرین کاروان‌ ۱۴ شهریورماه است
کد خبر: ۷۴۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 21 May 2019

نخستین کاروان حج تمتع استان مرکزی 18 تیرماه به سرزمین وحی اعزام می‌شود

وحید اسکندری با اشاره به جدیدترین جزئیات حج تمتع سال ۹۸ در استان مرکزی گفت: امسال یک هزار و ۴۵۰ حاجی در قالب ۱۰ کاروان از استان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی افزود: از مجموع حجاج استان، ۷۰۷ نفر زن و ۶۹۸ نفر هم مرد هستند.

وی تصریح کرد: حجاج استان مرکزی در قالب ۷ کاروان از اراک، یک کاروان از خمین، یک کاروان از دلیجان و محلات و یک کاروان هم از ساوه برای حج تمتع اعزام می‌شوند.

اسکندری بیان کرد: زمان اعزام نخستین کاروان استان، ۱۸ تیرماه و بازگشت آخرین کاروان هم ۱۴ شهریورماه است. ایستگاه پروازری کاروان‌های استان هم از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران است.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی عنوان کرد: جوان‌ترین حاجی امسال استان، متولد سال ۱۳۷۷ و کهن‌سال‌ترین هم متولد ۱۳۱۱ است.

وی با اشاره به معاینات پزشکی حجاح استان گفت: معاینات پزشکی حجاج استان هم تقریبا درحال اتمام بوده و مواردی، به سبب بیماری قلبی و منع پزشکی، از سفر انصراف داده‌اند.

اسکندری خاطرنشان کرد: ۴ کاروان استان مدینه قبل هستند، یعنی ابتدا به مدینه مشرف شده و سپس به مکه و بعد به جده و از جده به ایران باز می‌گردنند.

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی  ادامه داد: ۶ کاروان استان هم مدینه بعد هستند، یعنی ابتدا به جده، بعد به مکه و سپس از فرودگاه مدینه به ایران باز می‌گردند.

وی با اشاره به تامین ارز مورد نیاز حجاج استان گفت: براساس مصوب شورای عالی حج، کمترین هزینه سفر حجاج، ۲۴ میلیون تومان و بیشترین هم ۲۸ میلیون تومان است که براساس ارز مصوب و  سود محاسبه شده بانکی، حجاج برای ۲۴ میلیون تومان نزدیک به ۲۰ میلیون تومان و برای ۲۸ میلیون تومان نزدیک به ۲۴ میلیون تومان پرداخت می‌کنند که این پرداخت در دو مرحله انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار