بیشترین ضربه کرونا متوجه بازار و صنف شد

حسین محرابی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا بیشترین ضربه و خسارت متوجه بازار و فعالان صنفی شد، افزود: ما نمی‌توانیم صرفا منتظر حمایت دولت باشیم و هر روز تعطیلی و ورشکستگی واحد‌های صنفی همکارانمان را نظاره کنیم.
کد خبر: ۸۴۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 07 May 2020
رئیس اتاق اصناف همدان از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری اصناف در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، محرابی با اشاره به ضرورت ایجاد پشتوانه حمایتی از بازاریان و فعالان صنفی اظهار کرد: ایجاد مرکز نیکوکاری و صندوق خیریه در اتاق اصناف و فعالیت اقتصادی استان با همکاری بسیج، گام مؤثری در مسیر حمایت از اقشار مختلف در بازار است.

وی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا بیشترین ضربه و خسارت متوجه بازار و فعالان صنفی شد، افزود: ما نمی‌توانیم صرفا منتظر حمایت دولت باشیم و هر روز تعطیلی و ورشکستگی واحد‌های صنفی همکارانمان را نظاره کنیم.

نماینده استان همدان در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مجریان و دست‌اندرکاران ایجاد مرکز نیکوکاری اصناف باید در راستای تبیین اهداف این حرکت بزرگ به جامعه هدف، گام بردارند، تصریح کرد: شناسایی کسبه آسیب‌دیده، بررسی میزان خسارات و جذب و توزیع حمایت‌ها میان این اقشار، مهم‌ترین مأموریت مرکز نیکوکاری اصناف همدان خواهد بود.

وی با بیان این که اصناف و بازاریان و تجار همدان بار‌ها در مقاطع مختلف تاریخ همراهی خود را در بخش امداد و حمایت از نیازمندان جامعه اثبات کرده‌اند، تصریح کرد: اکنون با توجه به شرایط موجود در زمان شیوع بیماری کرونا، صنوف خسارت‌دیده چشم‌انتظار حمایت عملی دولت‌مردان و نمایندگان مردم در مجلس هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز همدان افزود: راه اندازی این مرکز بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده در روز ولادت امام حسن (ع) روز احسان و نیکوکاری صورت خواهد پذیرفت؛ و اظهار داشت:امیدوارم با فعالیت مرکز نیکوکاری "اصناف" و صندوق خیریه، بخشی از خسارت بازاریان جبران و رونقی دوباره به کسب‌وکار فعالان صنفی بازگردد.

 مسئول سازمان بسیج اصناف همدان نیز در این نشست گفت: تقویت مراکز نیکوکاری با محوریت اتاق‌های اصناف، بسیج و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بهترین و سریع‌ترین راه برای عبور از چالش پیش روی فعالان صنفی و اقتصادی است.

حسن عافیتی با اعلام آمادگی جهت نحوه اجرای برنامه‌ها و مقدمات فعال‌سازی پایگاه‌های مقاومت بسیج اتحادیه‌ها و حوزه بسیج اصناف در مرکز استان و توسعه دامنه مشارکت در شهرستان‌ها، گفت: تلاش داریم تا شاهد بهره‌برداری مرکز نیکوکاری اصناف در سال روز ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) باشیم.

وی تصریح کرد: اولویت تشکیل مرکز نیکوکاری مناف، کمک به بازاریان خسارت‌دیده از شیوع ویروس منحوس کرونا و کمک به اقشار نیازمند جامعه هدف بر اساس تفاهم‌نامه با مرکز نیکوکاری کشور خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار