اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان در قم

دادخواه گفت:بیمه‌شدگان زن می‌توانند با ارائه درخواست در سامانه خدمات غیرحضوری از افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۶۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 30 May 2021

به گزارش تابناک قم، علی اصغر دادخواهT مدیر کل تامین اجتماعی قم، عنوان کرد: در اجرای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر پیش‌بینی بار مالی ناشی از افزایش مدت مرخصی زایمان در لوایح بودجه سنواتی و یا لحاظ کردن به عنوان دیون دولت، لازم است واحد‌های اجرایی سازمان تأمین اجتماعی به چند نکته توجه کنند.

وی ادامه‌داد: بیمه‌شدگان زن می‌توانند با ارائه درخواست در سامانه خدمات غیرحضوری و بارگذاری مدارک و مستندات مربوطه شامل تصویر شناسنامه مادر، گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند و گواهی پزشک ذی ربط، در صورت تمایل از افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه بهره‌مند شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی قم افزود: معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی نیز موظف شده است که هزینه‌های ناشی از اجرای مصوبه مذکور را هر ساله به منظور پیش‌بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام و در صورت عدم پیش‌بینی و یا عدم تخصیص اعتبار، هزینه‌های مربوطه را به عنوان دیون دولت درصورت‌های مالی سازمان لحاظ کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار