باتوجه به فصل زمستان برخورد قانونی با تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات گرمایشی و انرژی بر متخلف انجام خواهد گرفت. مدیرکل استاندارد
کد خبر: ۱۰۰۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 12 November 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل استاندارد استان در گفتگو با خبرنگاران افزود: در سال جاری ۳۸مورد آزمون وزن مصنوعات گرانبها در استان انجام شده و به دلیل اینکه فلزات گرانبها در استان همگی تولید داخل هستند و محصول خارجی در استان وجود ندارد کیفیت محصولات نسبت به قبل بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۸۵مورد تدوین و بازنگری استاندارد داخلی و یک مورد مشارکت در فعالیت استاندارد سازی بین المللی در استان انجام شده، تصریح کرد: در سال جاری تعداد ۵۵۹۶ نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت، ۸۴۳نفر ساعت آموزش کارشناسان استاندارد و آموزش برون سازمانی ۵۶۰۸نفر ساعت ارائه شده است.

جلایر با تاکید به اینکه در سال جاری ۲۱۴مورد پروانه صادر و تمدید شده است، خاطر نشان کرد: در این مدت به ۱۲مورد فراورده نشان کیفیت حلال صادر شده است.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری اظهارنامه های مورد بررسی صادراتی ۶۸۳ مورد و ۴۱۳۸مورد گواهینامه وارداتی که مشمول استاندارد اجباری هستند صادر شده است.

وی یاد آور شد: در سال جاری ۸۰۰مورد بازرسی از آسانسورها، ۱۵۷۸مورد بازرسی از واحد های تولیدی، ۳۴۶مورد بازرسی از تجهیزات بازی و شهربازی ها، ۱۸مورد بازرسی از صنایع انرژی بر، انجام شده است.

جلایر ادامه داد: امسال ۱۷۲۳مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی و ۱۴۲۷مورد آزمون از این مراکز انجام شده است همچنین ۲۶۲۷مورد آزمون نازل سوخت مایع و ۴۹۵مورد آزمون نازل سوخت CNGو پلمب گذاری وسایل توزیع از جمله ترازو به تعداد ۲۰۰۰مورد انجام شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در طول هفت ماه گذشته سالجاری ۸۰۰ گواهی ایمنی آسانسور در استان صادر شده است.

منصور جلایر با اشاره به بالا بودن حوداث ناشی از سقوط آسانسور در استان اظهار کرد: در سالهای اخیر بحث ایمنی آسانسور در استان مورد توجه ویژه قرار گرفته و تاکنون ۸۰۰ گواهی ایمنی در این زمینه صادر شده است.

وی همچنین به تولیدکنندگان وسایل گازسوز هشدار داد و گفت: از همه تولیدکنندگان این حوزه انتظار داریم کالا و لوازم غیر استاندارد تولید نکنند که در صورت مشاهده تولید و عدم موازین علامت استاندارد حتماً برخورد می‌شود.

جلایر از اعلام جرم و ارجاع تخلف ١۶ مورد به مراجع قضائی در خصوص عدم علامت استاندارد خبر داد و عنوان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما توصیه می‌کنیم مردم در خرید لوازم گرمایشی استاندارد توجه لازم را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تدوین و بازنگری ٨۵ مورد و مشارکت در یک مورد فعالیت استانداردسازی بین المللی، آموزش ۵ هزار و ۵۹۶ نفر ساعت، آموزش ٨۴٣ نفر کارشناسان استاندارد و آموزش برون سازمانی ۵ هزار و ۶۰۸ نفر ساعت را از دیگر اقدامات این اداره کل در سالجاری عنوان کرد.

جلایر با اشاره به ارزیابی انطباق شامل خدمات کالای تولید داخل و صادرات و واردات در استان اعلام کرد: در این مدت ۲۱۴ پروانه صادرات صادر و تمدید شده و ۱۳۳ فقره پروانه ابطال و نیز ۱۳۰ فقره پروانه نیز تعلیق شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد اظهارنامه‌های صادراتی ۶٨٣ مورد و تعداد گواهینامه وارداتی نیز ۴١٣٨ مورد صادر شده است، ادامه داد: تعداد بازرسی‌های فنی ١۵٧٨ مورد، ٣۴۶ مورد از شهربازی بازی‌ها و ١٨ مورد صنایع انرژی بر، ٢٣۶ مورد اصالت سنجی رتبه بندی انرژی در سطح لوزام خانگی، نمونه برداری ١٧٢٣ مورد از واحدهای تولیدی، تعداد ١۴٢٧ مورد نمونه برداری و آزمون، بازرسی تولید داخل ۴٣۵٣ مورد انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تاکید کرد: ٢۶٢٧ مورد جایگاه‌های سوخت گاز مایع در سطح استان کنترل شده و آزمون وسایل سنجش به تعداد ١۶٠٠ مورد، آزمون جایگاه‌های سی ان جی بیش از ۴٠٠ مورد و ٢٠٠٠ مورد پلمب گذاری توزین انجام گرفته است.

وی در خصوص تأیید صلاحیت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی هم گفت: در همین مدت برای ٣٨ مورد از ٩۴ مورد آزمایشگاه همکار استانی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار