کد خبر: ۱۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹ 03 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ازتسنیم، فتاح کبیری رئیس شورای شهر خوی طی مطالبی عنوان داشت :با توجه به اینکه با تصویب ماده 101 توسط مجلس شورای اسلامی، رکودی خاص بر ساخت و ساز مسکن در شهر خوی ایجاد شده بود، شورای شهر تصمیم گرفت برای حل این مشکل پس از برگزاری جلسات مختلف با متولیان ساخت و ساز همانند نظام مهندسی ساختمان، شرکت‌های سازنده مصوبه‌ای را به انجام رساند که براین اساس 50 درصد از تعرفه‌های شهرداری کاهش می یابد.

وی با اشاره به مراحل تصویب بودجه در صحن شورای شهر خوی افزود: مشخصه‌های اصلی در بودجه سال آینده توجه به عمران و سرمایه گذاری است و در کنار آن تصویب افزایش چشم گیر بودجه فرهنگی واجتماعی بودجه شهرداری انجام شده است.

کبیری تصریح کرد: خوی ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ دارد و باید از این ظرفیت مهم برای ارتقا وتوسعه این شهر استفاده کرد که وجود بارگاه شمس تبریزی و مقبره پوریای ولی و زادگاه آیت الله العظمی خویی بودن و مدفن امامزاده سیدبهلول بودن بزرگترین سرمایه فرهنگی ومذهبی این شهر است.

رئیس شورای شهر خوی گفت: سال آینده ادامه جشنواره‌های آفتابگردان و گلابگیری را در سطح بالا پیگیری می‌شود و زیرساخت‌های احداث بارگاه شمس تبریزی و همایش ملی آیت الله خویی در دستور قرار داده شده و بناست جشنواره عکس شمس و مولانا با حضور هنرمندان کشور ترکیه برگزار شود.

کبیری تصریح کرد: کنگره بین المللی شمس تبریزی نیز از برنامه‌های فرهنگی فاخر شورا و شهرداری در سال 94 است.

وی درباره پایین آمدن تعرفه‌های سال 94 اظهار داشت: در تعرفه‌های سال 94 کاهش کلی 15 درصدی داریم و در برخی موارد مانند ماده 101 نیز کاهش بالای 50 درصدی به تصویب رسیده تا رونق ساخت و سازها دوباره شروع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار