نجف زاده نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات بهداشتی و درمانی در سطح کشور و در شهرستان های خوی و چایپاره با عدالت توزیع نشده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 26 January 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عادل نجف زاده درجلسه ای که با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و مدیران کل این مجموعه  برگزار شد، با بیان اینکه امکانات بهداشتی و درمانی در سطح کشور با عدالت توزیع نشده است، گفت : در کشوری که برای حفظ خاک پاکش، شهدای والامقام از جانشان گذشته تا ذره ای از خاک میهن دست بیگانه نباشد چطور امکانات بهداشتی ، خدماتی ودرمانی در سطح کشور با تبعیض و نابرابری توزیع می شود ؟

وی توزیع ناعادلانه امکانات بهداشتی و درمانی را بازی با جان ،سلامتی و اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: در مراکز استان ها و برخی شهرها بیمارستان ها و درمانگاه های تخصصی یکی پس از دیگری احداث می شود در حالیکه در مناطق محروم که وظیفه دولت ایجاد امکانات و زیر ساخت بهداشتی و درمانی است سنگ روی سنگ گذاشته نشده و مردم در تامین مسائل اولیه بهداشتی خود عاجز و درمانده می شوند.

 نجف زاده تصریح کرد: آذربایجان غربی و شهرستان خوی و چایپاره بیشترین مشکلات را در زمینه های بهداشتی و درمانی دارند و این نشان می دهد که در توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی تبعیض آشکار وجود دارد. 

وی ضمن انتقاد از تاخیر در احداث بیمارستان چایپاره گفت: از وزیر بهداشت و درمان تقاضادارم نسبت به این مساله ورود پیدا کنند. 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس ، شبانه روزی نمودن درمانگاه شهر فیرورق و تجهیز مرکز درمانی "الند" را از دیگر مطالبات مردم از وزیر بهداشت اعلام کرد و گفت : شبانه روزی نمودن و تجهیز درمانگاه فیرورق در نجات جان بیماران بدحال مهم و حیاتی است.

نجف زاده ادامه داد: از وزیر بهداشت و مجموعه در خواست کرده و می کنم نسبت به اصلاح تغییر قوانینی که در راستای خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم مانع ایجاد می کنند به مجلس و نمایندگان مراجعه نموده تا مجلس گام های اساسی در اصلاح و تغییر این قوانین دست و پاگیر بر دارد.

دکتر حیدری معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز در این جلسه ضمن تشکر از تلاش ها و پیشنهادات نماینده مردم خوی و چایپاره در پیگیری مطالبات بهداشتی و درمانی کشور و منطقه گفت : در راستای پاسخ گویی به گله مندی نماینده مردم خوی و چایپاره از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این مناطق اکیپی متشکل از مدیران کل وزارتخانه و کارشناسان مربوطه برای بررسی وضعیت بهداشتی و مشکلات خوی ،فیرورق و الند و چایپاره بزودی به این شهرستان ها اعزام می شوند تا بصورت میدانی در جریان مسائل و مشکلات این شهرها و بخش،ها قرار گیرند.

وی افزود: بعد از بازدید و ارایه گزارشات تخصصی و کارشناسی  نسبت به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این مناطق اقدام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار