عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار همچنین عدد تعیین‌شده برای سبد معیشت کارگران را قطعی دانست و افزود: شنبه هفته آینده در شورای عالی کار صد درصد به بحث تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ ورود خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 02 February 2022

به گزارش تابناک مازندران از میزان ، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار، گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی که حداقل دستمزد کارگران دولت را اعلام کرده است مختص کارمندان است و قطعاً شورای عالی کار در یک فضای سه جانبه گرایی به عدد و رقمی برای تعیین دستمزد می‌رسد.
روز ۴ بهمن ماه سال جاری براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درخصوص حقوق دریافتی، حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت که بر این اساس کف حقوق افزایش حدود ۲۴ درصدی نسبت به مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه داشته است.

این در حالی است که کمیته دستمزد شورای عالی کار پس از برگزاری جلسات متعدد و برسی‌های لازم در عددو رقمی برای سبد معیشت کارگران به عنوان پیش زمینه برای ورود رسمی شورای عالی کار به تعیین دستمزد سال ۱۴۰۱ کارگران رسیده است وجلسه آتی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران طبق برنامه قبلی شنبه ۱۶ بهمن‌ماه سال جاری تشکیل خواهد شد.

در همین زمینه و در خصوص تاثیر مصوبه افزایش حداقل حقوق درکمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بر دستمزد کارگران فرامرز توفیقی به میزان گفت: این مصوبه مجلس که حداقل دستمزد کارگران دولت را اعلام کرده است مختص کارمندان است و قطعاً شورای عالی کار در یک فضای سه جانبه گرایی به عدد و رقمی برای تعیین دستمزد می‌رسد که بررسی‌های سه جانبه ملاک ما برای تعیین دستمزد کارگران در سال آینده است.

به گفتۀ رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار تعیین حداقل حقوق کارمندان از سوی مجلس شورای اسلامی پیش زمینه‌ای برای تعیین دستمزد کارگران نیست و این شورای عالی کار است که دستمزد کارگران را هر ساله نهایی خواهد کرد.

 

به عدد و رقم سبد معیشت رسیده‌ایم

محمد رضا تاجیک نیز در خصوص تعیین عدد و رقم سبد معیشت کارگران در کمیته دستمزد به میزان می گوید: به عدد و رقم سبد معیشت رسیده‌ایم، اما به دلیل این‌که جمع‌بندی نهایی آن در شورای عالی کار باید انجام شود نمی‌توانیم این عدد را فعلاً اعلام کنیم.

عضو کمیته دستمزد شورای عالی کار همچنین عدد تعیین‌شده برای سبد معیشت کارگران را قطعی دانست و افزود: شنبه هفته آینده در شورای عالی کار صد درصد به بحث تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ ورود خواهند کرد. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار