مراسم گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان سیامند رحمان، با حضور قشرهای مختلف مردم ،مسئولان و ورزش دوستان در اشنویه بر گزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 02 March 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مسئولان کشوری استانی و همچنین معتمدین و نخبگان و عشایر ،شوراهای اسلامی، شورای تامین و اداری و جمعی از ورزشکاران و اصحاب رسانه  در سالن فرهنگ وارشاد اسلامی اشنویه برگزار شد.

 ترابی فرماندار شهرستان ،رئیس کمیته ملی  پارالمپیک، نایب رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کشور، مدیران کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان در خصوص جایگاه ممتاز جهان پهلوان سیامند رحمان در جهان ،لزوم حفظ  این جایگاه پر افتخار قهرمانی در کشور و ضرورت برگزاری مسابقات ورزشی در سطح  ملی به نام آن اسطوره اخلاق و پهلوانی مطالبی بیان کردند.

 

همچنین در این آیین از خانواده  مرحوم جهان پهلوان سیامند رحمان تجلیل شد .اهدای تندیس جهان پهلوان سیامند رحمان ،رونمایی از سالن ورزش های رزمی به نام آن پهلوان نامدار و همچنین گل افشانی و فاتحه خوانی بر سر مزار آن قهرمان از دیگر برنامه های این مراسم بود

 

 قویترین مرد معلول جهان و قهرمان پاراوزنه برداری ایران یازدهم اسفند 98 بر اثر ایست  قلبی در گذشت.

حمان در طول دوران قهرمانی خود، دو مدال طلای پارالمپیک درسال‌هاي‌ 2012 و 2016 کسب کرد. او همچنین درسال‌هاي‌ 2008؛ 2011؛ 2014 و 2017 بـه مدال طلای قهرمانی جهان رسید ودر سال 2010؛ مدال نقره این رقابت‌ها را از انِ خود کرد. مرحوم رحمان در بازی‌هاي‌ پاراآسیایی سال‌هاي‌ 2010؛ 2014 و 2018؛ مدال طلای رقابت‌ها را بـه گردن آویخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار