مدیر عامل شرکت گاز کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: پس از بهره مندی دو شهر ازگله و ریجاب از گاز شهری ضریب برخورداری از گاز در استان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲ 29 March 2022

سیروس شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در مجموع معدل مصرف کنندگان و مشترکین ما در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی در شهر و روستا معادل ٩۵/۴ دهم درصد است.

وی افزود: در بخش صنعت در حال حاضر حدود ٢۵٠٠ واحد صنعتی، ١٨ شهرک صنعتی و ٧۴ جایگاه CNG که از نعمت گاز برخوردار هستند، در استان، در مجموع حدود ۶۵٠ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، تجاری و صنعتی اکنون از نعمت گاز استفاده می‌کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه ادامه داد: مشترکین مذکور روزانه حدود ١۵ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می‌کنند و حدود ١١ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی مانند مویرگ‌های حیاتی در استان وجود دارد که نگهداری و تعمیرات به موقع این شبکه از وظایف اساسی ما ب‌ای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل است تا بتوانیم در فصول سال مخصوصا فصول سرد از این امکانات و تحهیزات استفاده بهینه داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: کار‌های بسیاری خوبی در بحث اجرایی در شهر‌ها و در روستا‌ها و در واحد‌های صنعتی انجام شده، در حال حاضر شبکه داخلی در دو شهر ریجاب و ازگله تمام شده و خط اصلی آن در حال اجرا است، بنابراین طبق برنامه زمانبندی که پیش بینی شده به بهره برداری خواهد رسید و ضریب برخورداری با توجه به بهره مندی این دو شهر حدود ١٠٠ در‌صد خواهد شد، در بخش روستایی هم ما اکنون ٣۵٣ روستا را در دست اجرا داریم.

وی گفت: برای اجرای عملیات در این روستا‌ها اعتباری بالغ بر ۶٠٠ میلیارد تومان پیش بینی شده، اگر این پروژه‌ها به سرانجام برسد با توجه به برنامه زمانبندی ضریب نفوذ در بخش روستایی ٩۴ درصد و معدل شهری و روستایی به ٩٨ درصد خواهد رسید.

شهبازی تاکید کرد: ٢۵ روستا باچ مجموع اعتبار ٣٠ میلیارد تومان در دست پیمان سپاری و در مرحله مناقصه و پروسه مناقصه گذاری است که به سرانجام خواهد رسید، ١۶٣ روستای دیگر هم در مرحله طراحی، برآورد و تعیین مقادیر هستند و با توجه به شرایطی که وزارت نفت تعیین کرده و سرانه‌ای که برای هر روستا پیش بینی شده امید است این‌ها هم پیمان سپاری شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار