رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه معتقد است، واردات گوشی تلفن همراه "آیفون" باید در بلندمدت محدود شود، زیرا ارزبری فراوانی دارد.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ 28 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، با اشاره به ممنوعیت کوتاه مدت واردات گوشی تلفن آیفون به کشور و برقراری مجدد آن، افزود: این دوره ممنوعیت کوتاه بود و تاثیر جدی بر قیمت‌ها نداشت، اما در بلندمدت باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که واردات آیفون صورت نگیرد، زیرا این گوشی هم گرانقیمت بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و هم در این شرایط اقتصادی کشور ارزبری فراوانی دارد.

به گفته رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه، آنقدر در بازار انواع گوشی‌های متنوع و با قیمت مناسب داریم که ممنوعیت واردات آیفون تاثیری در کمبود گوشی در بازار و حتی افزایش قیمت سایر گوشی‌ها نخواهد داشت.

موضوع دیگری که امیری در ادامه به آن اشاره کرد احتمال افزایش قیمت گوشی تلفن همراه با افزایش قیمت دلار بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه فعلا تغییری در قیمت‌ها نداشتیم، ولی چون گوشی‌ها وارداتی و قیمت آنها وابسته به ارز است، این احتمال وجود دارد که با افزایش قیمت دلار، شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در آینده باشیم.

رئیس اتحادیه رایانه و انفورماتیک کرمانشاه با بیان اینکه زمانی واردات انواع گوشی تلفن همراه محدود بود و در بازار کمبود داشتیم، تاکید کرد: خوشبختانه اکنون این مشکل رفع شده و به اندازه مناسب واردات تلفن همراه صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار