در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز های غیرقانونی و تفکیک اراضی ملی و کشاورزی، مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۴۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 31 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/03/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
آزادسازی 7 هزارو 737 متر اراضی کشاورزی در ساری 
فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 7 هزارو 737 متر از اراضی کشاورزی به ارزش 154میلیارد و740 میلیون ریال در منطقه روستایی ساری از چنگ یکی از زمین خواران خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و در پی تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی و ملی توسط فردی سودجو در منطقه روستای لنگر از توابع شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مازندران پس از هماهنگی های قضائی با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی، 7 هزار و 737 متر از زمین های تصرف شده از چنگ متهم را رها سازی کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، ارزش زمین رهاسازی شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 154میلیارد و 740 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفین و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز های غیرقانونی و تفکیک اراضی ملی و کشاورزی، مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.
---------------------
دستگیری کلاهبرداران اسکیمری در مازندران 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که اقدام به کپی کارت شهروندان مازندرانی و برداشت از حسابشان می کردند، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر اعلام کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله "دستگاه اسکیمر" کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند مالباختگان چندی پیش از دوره گردهای شهرهای توریستی، اقدام به خرید کرده‌اند.
سرهنگ خورشاد تصریح کرد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آن‌ها مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه، مجرمان سایبری دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه متهمان ضمن اعتراف به جرم خود، تعداد 47 عدد کارت عابر بانک شهروندان را کپی و با آن ها لوازم خانگی خریداری کردند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب های بانکی مالباختگان را 6 میلیارد ریال برآورد کرده و در حال برسی می‌باشند.
این مقام مسئول از تحویل متهمان با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.
سرهنگ‌ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
-------------------
کشف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق کالا با انجام اقدامات اطلاعاتی محل نگهداری یک موتورسیکلت خارجی فاقد مجوز و مدارک گمرکی را شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران انتظامی در پی هماهنگی قضائی در بازدید از محل نگهداری کالای قاچاق، یک موتورسیکلت خارجی750 سی سی و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن اذعان داشت: ماموران انتظامی در این اقدام یک قاچاقچی موتورسیکلت را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ دیلمی با اشاره به این که کارشناسان ارزش موتورسیکلت توقیفی را  2 میلیارد ریال برآورده کردند، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
-----------------------
دستگيري سارقان سیم برق با 16 فقره سرقت در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري 3 سارق سیم برق با 16 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
سرهنگ محمدزمان شالیکار در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی وقوع سرقت هاي متعدد کابل و سیم برق از شبکه های توزیع در حوزه استحفاظی بخش زرگرشهر، بررسي موضوع در دستور کار ماموران این پاسگاه قرار گرفت.
وي تصريح کرد: ماموران با تلاش شبانه روزي و به کارگيري گشت هاي نامحسوس، با همکاری ماموران یگان امداد متهمان را شناسايي، و پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان، آنان را در عملياتي غافلگيرانه دستگیر کردند.
سرهنگ شالیکار افزود: در این عملیات 3 سارق حرفه ای دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر قابل توجهی سیم برق هوایی و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل همچنین اظهار داشت: این افراد در بازجويي هاي به عمل آمده تاکنون به 16 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در سطح شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ شالیکار، در پايان با بیان این که برخورداری از امنیت پایدار مستلزم همکاری آحاد جامعه با پلیس است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله با شماره ارتباطی سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------
کشف 2 خودروی سرقتی در گشت زنی هدفمند پلیس ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 2 خودروی سرقتی در گشت زنی های هدفمند پلیس در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح این خبرگفت: ماموران بخش انتظامی رودپی این فرماندهی هنگام گشت زني هدفمند در حوزه استحفاظي به دو دستگاه خودرو نیسان که در حومه بخش فرح آباد اين شهرستان در كنار خيابان به صورت بلاصاحب پارک بود، مشکوک شدند.
وی افزود: با استعلام به عمل آمده توسط عوامل گشت مشخص شد خودروهای مذکور چند روز گذشته در حوزه شهرستان ساری به سرقت رفته بود.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بيان اينكه خودروهای مذکور به پاركينگ دلالت و تلاش براي دستگيري سارقان ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً از طريق تلفن110به پليس اطلاع دهند خبرگزاری تابناک مازندران خبرنگارسلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار