مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه گفت: عملیات پروژه برق فشار متوسط بخشی از منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین با محوریت سازمان همیاری شهرداری‌های استان به اجرا درآمد.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 01 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از«صادق خدادادی» افزود: این پروژه مهم که برق بخشی از منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را تامین می‌کند به طول ۵.۶ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۲۳ میلیارد ریال به اجرا در آمد که گامی بسیار مهم در تحقق برنامه‌های دولت به جهت آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین است.

وی اظهار داشت: این پروژه جهت تامین برق مورد نیاز بخشی از منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، تعریف و توسط شرکت "تامین آسا توان" به عنوان پیمانکار این طرح به اجرا درآمد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه در ادامه گفت: این سازمان آمادگی لازم را در جهت انجام پروژه‌های استان و مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف در حوزه‌های بازرگانی، عمرانی، گردشگری، سرمایه‌گذاری، بازارچه‌های مرزی و نیز پروژه‌های مرتبط با شهرداری‌های استان را دارد.

خدادادی اضافه کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های استان کرمانشاه تمام ظرفیت و امکانات خود را در خدمت برنامه‌های توسعه‌ای استان به کار خواهد گرفت.

منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین یک هزار و ۳۳۵هکتار مساحت دارد که حدود ۷۰ هکتار آن در قالب قرارداد‌های حقوقی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین نیز به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالا‌های صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهر‌های کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار