کشت برنج در دو بازه زمانی 75 روزه و 95 روزه انجام می‌گیرد و کشاورزان به علت انجام کشت در موعد زودتر در دوره 75 روزه با مشکل کم‌آبی مواجه نشدند و در کشت 95 روزه که از 15 روز آینده آغاز می‌شود، از آب‌های زیرسطحی استفاده می‌شود که باز هم مشکل بی‌آبی برای کشاورزان به همراه نخواهد داشت
کد خبر: ۱۰۵۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱ 19 July 2022

قنبرعلی گلی دنگ سرکی نایب‌رئیس شالیکوبی داران شمال کشور در گفت‌و‌گو با «ایران» با اشاره به افزایش تولید برنج در سال‌جاری گفت: امسال زمین‌هایی که قبلاً شالی‌های محلی در تناژ کمتر در آنها کاشته می‌شد، تبدیل به کشت پرمحصول شده‌اند و میزان بیشتری محصول می‌دهند. به همین علت احتمال افزایش میزان تولید برنج افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی امسال کمتر از سال گذشته بود اما چون کشاورزان زودتر از سال قبل کشت برنج را آغاز کردند به مشکل بی‌آبی برخورد نکردند. کاشت برنج در دو بازه زمانی 75 روزه و 95 روزه انجام می‌گیرد و کشاورزان به علت انجام کشت در موعد زودتر در دوره 75 روزه با مشکل کم‌آبی مواجه نشدند و در کشت 95 روزه که از 15 روز آینده آغاز می‌شود، از آب‌های زیرسطحی استفاده می‌شود که باز هم مشکل بی‌آبی برای کشاورزان به همراه نخواهد داشت.

گلی با اشاره به روند آغاز کاهش قیمت برنج بیان کرد: اگر برنج در ماه‌های قبل افزایش قیمت پیدا کرد به علت اصلاح ارز ترجیحی بود و واقعی نبود، بلکه حباب بود چون بعضی از تولیدکنندگان با حذف ارز 4200 تومانی به تصور خرید با ارز نیمایی اقدام به احتکار برنج و عدم عرضه آن نمودند.

عضو هیأت مدیره شالیکوبی داران مازندران تصریح کرد: نیاز سالانه هر فرد 35 تا 45 کیلوگرم برنج در سال است و با عدم تناسب میان عرضه و تقاضا، قیمت برنج جهش زیادی پیدا کرد. با اعلام اصلاح ارز 4200 تومانی، سوء‌استفاده‌های زیادی از این موضوع صورت گرفت و باعث شد قیمت برنج تا 120 هزار تومان در هر کیلو هم برسد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار