در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند
کد خبر: ۱۰۶۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 28 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 06/06/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
انسداد مقطعی محور کندوان / اجرای عملیات کارگاه جاده ای 
رئیس پلیس راه استان مازندران از انسداد مقطعی محور کندوان در روزهای دوشنبه و سه شنبه 7 و 8 شهریور ماه از ساعت 8 صبح الی 4 عصر حد فاصل " کف هزارچم تا سیاه بیشه " خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یداله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور اجرای عملیات پاکسازی و لق گیری ترانشه های باز ریزشی در کیلومتر50 تا 64 حد فاصل کف هزارچم تا سیاه بیشه محور کندوان، محدودیت های ترافیکی در این محور به اجرا در خواهد آمد.
وی، افزود: به همین منظور تردد وسایل نقلیه از روز دوشنبه 7 شهریور به مدت 2 روز به صورت مقطعی از ساعت 8 صبح الی 4 عصر در این محور ممنوع است.
رئیس پلیس راه استان مازندران، تصریح کرد: رانندگانی که قصد تردد از این محور را دارند ضمن مدیریت سفر خود می توانند از محورهای جایگزین "هراز و فیروزکوه " تردد کنند.
سرهنگ جهان تاب از رانندگان وسایل نقلیه خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات پلیس راهور و عوامل راهداری را در اجرای ماموریت یاری کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.
--------------------
کشف 41 ميلياردی انواع کالای قاچاق در مازندران 
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بيش از 41 ميليارد ريال در طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمد پور" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رابطان اين پليس در سراسر استان با استفاده از ظرفیت های مطلوب منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی اقدام عملیاتی جامع خود را برنامه هدف و با بررسي صحت و سقم موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: مأموران با کنترل نامحسوس مکان های تحت رهگیری و اطمينان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگي قضائي به همراه تيمي از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی  وارد عمل شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران بيان داشت: ماموران در بازرسي های به عمل آمده موفق به کشف انواع کالای قاچاق ازجمله، 35 هزار نخ سیگار ، 56 دستگاه لوازم خانگی ،5200 عدد لوازم آشپزخانه، 120 قلم دارو کمیاب، یک دستگاه خودرو سواری تویوتا لندکروز، 5 دستگاه موتورسیکلت سنگین ،4 هزار و 360 کیلو آرد خارج از شبکه توزیع، 29 هزار و500 کیلو کود شیمیایی به ارزش 41 ميليارد ريال شدند.
سرهنگ محمد پور با اشاره به اينکه در اين رابطه 27 نفر دستگير و با تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند، خاطرنشان کرد: کليه اموال مکشوفه به سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليکي تحويل داده شد.
-----------------------
کلاهبرداری از شهروندان با رسید ساز جعلی در گلوگاه 
فرماندهی انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و دستگیری کلاهبردارحرفه ای500 میلیلونی که با شیوه رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از واحدهای صنفی شهرستان نموده خبرداد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمود کلوانی" اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از واحدهای صنفی شهرستان گلوگاه به صورت رسید جعلی، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری11 شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: متهم که جوانی24 ساله اهل و ساکن استان همجوار بوده پس خرید از واحد های صنفی (برنج فروشی و لباس فروشی) با توجه به تهیه رسید های جعلی که از قبل در دست وی موجود بوده، اقدام به کلاهبرداری می کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه بیان داشت: مأموران با انجام کار اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی، کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی و نیابت قضائی، وی را دستگیر کردند.
سرهنگ کلوانی در پایان تصریح کرد: متهم در بازجویی های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شد ولی با حضور شاکی و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع آوری شده لب به اعتراف گشود و به 5 فقره کلاهبرداری به ارزش500 میلیون ریال نیز اعتراف کرد.
-----------------------
رسالت پليس، تامين نظم و امنيت براي تمامي آحاد مردم در جامعه است 
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: عمده هدف و رسالت پليس عليرغم تهديدات و مشکلات پيش روي، تامين نظم و امنيت براي تمامي آحاد مردم در جامعه است. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع" با اشاره به اجراي شب امنيت و ارتقاء امنيت اجتماعي در سطح شهرستان ها گفت: حضور فيزيکي پليس در جامعه نشانگر اجراي فرايند تامين و تثبيت نظم، ارتقاء آرامش و امنيت، عدالتخواهي و برخورد با هنجارشکني و هرگونه نافرماني و تضييع حقوق اجتماعي است.
وی با اشاره به اینکه پليس مامن، پناهگاه و نماد تظلم خواهي در کشور محسوب مي شود، گفت: دیدن يا شنيدن نام پليس براي افراد مطيع و متمسک به قانون آرامش را براي آنان به ارمغان آورده و در نقطه مقابل نيز افراد قانون گريز و هنجار شکن از حضور و نمايش اقتدار پليس در جامعه خوشايند نبوده و به انحاي گوناگون به جهت نيل به اهداف شوم و پليد خود و يا تجاوز به حق و حقوق ديگران در تقابل با حضور و ايده هاي پليس بر مي آيند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: عمده هدف و رسالت پليس عليرغم تهديدات و مشکلات پيش روي، تامين نظم و امنيت براي تمامي آحاد مردم در جامعه و برخورد مقتدرانه همراه با هوشياري و سرعت و دقت عمل با هنجار شکنان و مخلين نظم و امنيت مي باشد.
سرهنگ زارع اظهار کرد: به  منظور دست يابي به اهداف از پيش تعيين شده و پيشگيري از افزايش وقوع جرائم در سطح شهرستان ها، طرح شب امنيت به جهت ارتقاء احساس امنيت اجتماعي و احقاق حق و حقوق مطالبه گران نظم و امنيت به مرجله اجراء گذاشته شد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه هدف پلیس، ايجاد رضايتمندي شهروندان است، خاطرنشان کرد: تمام سعي و تلاشمان بر اين است كه با برخورد با هنجارشكنان اجتماعي و برهم زنندگان نظم و امنيت، آرامش و شادابي را به مردم هديه دهيم.
------------------------
کشف موتور سیکلت قاچاق در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف یک دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با موتور سنگین های متخلف در شهرستان ساری به مرحله اجرا درآمد.
وی، افزود: ماموران گشت یگان امداد این فرماندهی در حین گشت زنی در خیابان فرهنگ ساری متوجه یک دستگاه موتور سیکلت هوندا می شوند که با انجام حرکات نمایشی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کرد که به محض مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که با هوشیاری ماموران، موتور سیکلت توقیف و راکب موتور به همراه ترک نشین آن دستگیر می شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به این که موتورسیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد و قاچاق بوده، گفت: موتور توقیفی به همراه راکبان آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنک حسن زاده ارزش ریالی موتورسیکلت های قاچاق کشف شده را بالغ بر 2میلیارد ریال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
-------------------------
دستگيري سارقان کنتور آب در خانه باغات بهشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از دستگيري 3 سارق کنتور آب در خانه باغ های آن شهرستان با 15 فقره سرقت، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کنتور آب در خانه باغ های سطح شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وي افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی در عملیاتی غافلگیرانه سارقان را در مخفیگاهشان شناسایی و دستگير کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر تصریح کرد: متهمان در بازجویی های اولیه به 15 فقره سرقت کنتور آب در خانه باغ های سطح شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ عنایتی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفی و روانه زندان شدند از شهروندان خواست: ضمن توجه به پیام های آموزش همگانی پلیس در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طريق پل ارتباطي110 به پليس اطلاع دهند.
---------------------------
واژگونی خودروی سواری پژو با 2 کشته در بابلسر 
رئیس پلیس راهور استان مازندران از واژگونی و برخورد خودروی سواری پژو با تیر برق با 2 کشته در شهرستان بابلسر خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "نصرالله بیگلری" با اعلام اين خبر بیان داشت: در پي واژگونی یک خودروی سواری پژو 405 و برخورد آن با تیر برق در معبر سواره رو بلوار امام رضا(ع) در هادی شهر بابلسر، بلافاصله ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.
وی اظهار داشت: پس از حضور ماموران پليس در محل حادثه مشخص شد، این خودرو به دلیل نامعلوم  واژگون و پس از برخورد  با تیر برق  حاشیه معبر، راننده و سرنشین خودرو بر اثر شدت صدمات وارده در دم جان باختند.
رئیس پلیس راهور استان مازندران تصریح کرد: بر اساس تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، سازمان دخیل در این تصادف سهم 50 درصدی تقصیر را داشت که مدنظر قرار گرفت.
سرهنگ بیگلری در پایان تاکید کرد: روسای راهور و کارشناسان تصادفات باید این مهم را مدنظر قرار دهند تا سازمان های مربوطه نسبت به رفع نقاط حادثه خیز اقدام کنند.
------------------------------خبرنگارخبرگزاری تابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار