در حاشیه بهره برداری از فاز اضطراری ابرپروژه آبی کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت:دوران نمایش و تبلیغ بدون عمل گذشته و اکنون فصل کار و خدمت و نوکری مردم است.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 01 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیین بهره برداری از فاز اضطراری تصفیه‌ خانه غدیر(فاز اول طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان) صبح دوشنبه 7 شهریور با حضور بهمن امیری‌مقدم، استاندار کرمانشاه برگزار شد.

مراسمی که می توانست حدود سه ماه پیش انجام شود؛ زمانی که زحمات چند ماهه استاندار و قرارگاه آبرسانی استان به نتیجه رسید و تصفیه خانه غدیر 1500 لیتر در ثانیه به ورودی شبکه آب شرب شهر کرمانشاه اضافه و آتش بحران آبی در کلانشهر بیش از یک میلیون نفری غرب کشور را خاموش کرد. این خدمت آنقدر حساب شده بود که شاید بسیاری از شهروندان حتی مطلع نشدند، کرمانشاه در یک تنش آبی بی سابقه قرار گرفته و مهمترین منابع آب شرب آن خشک شده یا به سمت خشکی می رود. از چشمه های سراب قنبر گرفته تا طاق بستان.

بهمن امیری مقدم اما حاضر نشد آن روز برای این طرح بزرگ صد میلیارد تومانی مراسم بهره برداری و افتتاح بگیرد. او در مقابل اصرار برخی برای برگزاری مراسم و تبلیغ گفت: «بگذارید ابتدا طعم شیرین این خدمت زیر زبان مردم مزه کند و اگر موفق شدیم مشکلات آب شرب کلانشهر کرمانشاه را کمتر کنیم و جلوی تکرار تابستان تلخ گذشته را بگیریم، آن وقت مراسم می گیریم و اطلاع رسانی می کنیم.» این سخنان استاندار کرمانشاه در خرداد امسال بود.

از آن تاریخ تاکنون روز به روز سطح منابع آبی زیرزمینی پایین تر رفته و بر تنش آبی منطقه اضافه شده. کرمانشاه گرمای کم سابقه ای را هم تجربه کرده است اما در حالی که در برخی استان های همسایه یک مرداد پرحادثه و قطعی گسترده آب را شاهد بوده ایم، شهر کرمانشاه شاهد کمترین تنش آبی بوده است. در همدان حتی کار به اعتراض و تجمعات خیابانی مردم کشید اما کرمانشاه با وجود کاهش شدید بارندگی و گرمای بی سابقه کمترین مشکل را تجربه کرد و اجازه نداد جهنم 1400 تکرار و خاطرات زجرآور آن زنده شود. در تابستان گذشته بسیار پیش آمد که برق و آب شهروندان کرمانشاهی همزمان قطع می شد و زندگی بسیاری ها فلج. نه آب بود، نه وسیله سرمایشی و نه امکان خروج از خانه(باتوجه به از کار افتادن آسانسور و درهای برقی پارکینگ). صنعت استان در خاموشی گیر افتاده بود و کرکره برقی مغازه هم بالا نمی رفت.

اکنون که بیش از 2 ماه تابستان با آرامش نسبی در شبکه آب شرب و بدون قطعی برق طی شده، شاید فرصت مناسبی برای بیان خدمت بزرگی بود که این تابستان آرام را رقم زد. البته حتی در مراسم آیین بهره برداری از فاز اضطراری تصفیه‌ خانه غدیر هم استاندار حاضر نشد از عنوان «افتتاح» برای طرح استفاده کند. در حالی که بر روی بنر مراسم از کلمه افتتاح استفاده شده بود، استاندار کرمانشاه صادقانه پشت تریبون اعلام کرد که مراسم امروز آیین «بهره برداری» است نه افتتاح. او گفت: افتتاح را زمانی انجام می دهیم که پروژه به صورت کامل تکمیل شده باشد.

امیری مقدم گفت که این آیین بهره برداری هم صرفا برای اطلاع رسانی و بیان وضعیت و خدمات صورت گرفته برگزار شده و ما نمی خواهیم با موضوع خدمت رسانی به مردم، کار نمایشی و تبلیغاتی انجام دهیم.

به گفته او، در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه با دستور دکتر رئیسی برای تکمیل این پروژه، 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و در حال تزریق به طرح است که با اتمام آن، امکان انتقال دو هزار لیتر آب در ثانیه به شهر کرمانشاه فراهم می شود و به این ترتیب بخش مهمی از مشکلات حاد آب شرب شهروندان کرمانشاهی برای همیشه حل خواهد شد.

شاید اگر امیری مقدم دنبال شوآف و نمایش بود، از همان خرداد ماه، پروژه بزرگ تصفیه خانه غدیر را تبدیل به یک نمایش بزرگ رسانه ای و تبلیغاتی می کرد و برای هر بخش از آن یک مراسم افتتاح می گرفت. او اما تاکید دارد که «دوران نمایش و تبلیغ بدون عمل» گذشته و اکنون فصل کار و خدمت و نوکری مردم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار