کد خبر: ۱۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم،حسین فتحی رئیس کمیته امداد بوکان در گفت‌وگوی خبری باتشریح اهمیت صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس کمیته امداد اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی در 14 اسفند 57 کمیته امداد به منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالی نظام مقدس و حمایت از جامعه مستعضفین و محرومین و خودکفا کردن محرومین تشکیل شد.

فتحی گفت: اهداف کمیته امداد بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان و تأمین نیازهای حمایتی و معیشتی و فرهنگی آن‌ها در حد امکان و شناسایی افراد و ارتقاء سطح زندگی و ارائه خدمات در شهر و روستا است.

وی افزود: ایجاد تسهیلات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، اقدام به بیمه‌های درمانی برای اقشار آسیب‌پذیر در حد امکانات مربوطه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب کمک‌های معیشتی و کمک به تغییر و تعمیر مسکن، خرید جهزیه نوعروسان، ارائه خدمات فرهنگی، تأمین وسایل آموزشی با تعمیق باورهای دینی، حمایت موردی از خانواده‌ها در برابر حوادث و بلایای طبیعی، ارائه خدمات مشاوره و خدمات حقوقی و قضایی لازم به خانواده‌ای نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده در کمیته امداد بوکان است.

فتحی افزود: هم‌اینک نزدیک به 4 هزار و 710 خانوار در شهرستان بوکان تحت پوشش کمیته امداد بوده و از این تعداد 3 هزار و 540 نفر از تمامی امکانات بهره‌مند هستند و سایر آن‌ها برحسب نیازی که تشخیص داده می‌شود از یک تا چند خدمت بهره می‌برند.

وی گفت: 14 هزار و 591 نفر جامعه هدف کمیته امداد بوکان را تشکیل می‌دهند که از این تعداد قریب به 900 نفر دانش‌آموز و دانشجو بوده و درصد جمعیت مددجو در شهر 70 درصد و در روستا 30 درصد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: هم‌اینک تعداد 500 نفر یتیم در این شهر زندگی می‌کنند که از نعمت پدر و مادر محروم هستند و از سوی دیگر تعداد بیمه شدگان 7 هزار و 407 نفر بوده و تعداد650 خانوار نیز فاقد مسکن هستند و از سوی دیگر افرادی هم که از بیمه اجتماعی بهره می‌گیرند 500 خانوارند.

فتحی درباره آمار صندوق‌های این کمیته بیان کرد: در شهرستان بوکان 6 هزار و 700 صندوق صدقات در سطح معابر، خانه‌ها و ادارات وجود دارد که درآمد ماهیانه آن‌ها حدود 14 میلیون تومان است و بین نیازمندان تقسیم می‌شود.

به گفته وی اساسی‌ترین کار کمیته امداد امام خمینی (ره) خودکفا کردن خانواده‌های مددجو است و هم اینک انواع طرح‌های خودکفایی از طریق اعتبارات بانکی و امدادی برای اشتغال آن‌ها فراهم است و در حال حاضر یک هزار و 225 خانواده در قالب آن به فعالیت مشغول بوده و هر سال 70 خانوار از چرخه امداد خارج شده و به خودکفایی می‌رسند.

وی گفت: امسال نیز با شعار اکرام و شور نیکوکاری و با همکاری نهادهای مربوطه اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی و توزیع آن در بین نیازمندان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار