معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در کاهش مرگ کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه از ۶/۶ به ۴/۹۳درصد رسیده‌ایم که از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: در راستای ارائه خدمات کیفی و ارتقای آن ۲۵ تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان به بیمارستان‌های استان اضافه شده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 28 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا «ابراهیم شکیبا» با اعلام اینکه، هم اکنون حدود یک هزار واحد بهداشتی فعال در استان وجود دارد، افزود: خوشبختانه در میانگین مرگ مادران باردار در سطح کشور، در رتبه پایین قرار داریم.

براساس اعلام اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه، در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۱۸ هزار و ۱۳۱ تولد در استان ثبت شده که ۵۴ درصد این موالید پسر و ۴۶ درصد دختر هستند.

وی همچنین توضیح داد در حوزه آموزش و پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در نوجوانان در سطح استان بسیار خوب کار شده است و پوشش واکسیناسیون در استان ۹۸ درصد است و از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه همچنین گفت: در شناسایی بروز طغیان ها نیز در چندین سال پیاپی رتبه اول کشور را داریم و در شناسایی و غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان و فنیل کتونوری هم بسیار خوب عمل کرده ایم.

شکیبا افزود: جزو اولین دانشگاه هایی بودیم که مرکز پاسخگویی و مشاوره ۲۵۲۵ را فعال کردیم و استودیو سلامت در محل معاونت بهداشتی را در اوج اپیدمی کرونا راه اندازی نمودیم.

وی همچنین گفت: در حوزه معرفی روستای سالم در استان تاکنون پنج روستا معرفی و ۲ روستای سالم دیگر نیز در دست اقدام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش به خدماتی که در این معاونت ارائه می شود اشاره کرد و افزود: ۷۹ مرکز دندانپزشکی فعال با ۹۴ دندانپزشک و هشت بهداشتکار دهان و دندان در سطح استان فعال است.

شکیبا اضافه کرد: ۲۵ مرکز روستایی را به منظور ارائه خدمات سطح ۱ و ۲ دندانپزشکی راه اندازی و تجهیز نموده ایم و موبایل کلینیک دندانپزشکی به مناطق روستایی و محروم اعزام می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه خود مراقبتی فردی نیز جزو پنج استان برتر کشور هستیم و در شناسایی تب کریمه کنگو بسیار خوب عمل کرده ایم، گفت: عنوان شاخص برتر کشوری در واکسیناسیون روتین کودکان (بالای ۹۹ درصد) طی ۲ سال پاندمی کرونا را کسب کرده ایم.

به گفته وی بیمارستان های استان اکنون مجهز به دفع بهداشتی پسماندها می باشند و دارای وضعیت مطلوب دفع فاضلاب هستند.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: اجرای نظام سندرومیک و مراقبت بیماری های واگیر در لاین مسافری مرز پرویزخان به عنوان الگوی کشوری انجام گرفته است و همچنین گواهی پیوستن شهرستان سنقر به عنوان دومین شهر کشور در برنامه ملی جامعه ایمن را کسب نموده ایم.

شکیبا تصریح کرد: آزمایشگاه سل به عنوان آزمایشگاه مرجع سل استان و چهار استان همجوار جهت انجام کشت و انتی بیوگرام و مولکولی انتخاب شده و رتبه عالی از آزمایشگاه فرا ملی سوئد در چندین سال متوالی به دست آورده ایم.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار