تابناک هرمزگان// فريده عامری سياهويی در نشست كميته تخصصی بانوان كلانشهرها بيان داشت : توجه به زير ساختهای شهری بر اساس افزايش پروژه های عمرانی خانواده محور در شهرها ميتواند باشد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 28 December 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تابناک از هرمزگان// نخستين نشست كميته تخصصی بانوان مجمع كلانشهرهای كشور برگزار شد.
نخستین نشست کمیته تخصصی بانوان مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با حضور مشاورین و مسئولان امور بانوان شهرداری های کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.
در این نشست محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع ، سرکار خانم اردبیلی مشاور شهردار تهران در امور بانوان و رئیس کمیته و سرکار خانم قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور و به ایراد سخنرانی پرداختند.
فريده عامری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس كه در اين نشست حضور داشت گفت :پروژه های عمرانی خانواده محور تعريف جديدی برای توسعه شهرها نيست اين مساله در حقيقت توسعه مشاركتی و مردم محور را نشان می دهد كه شهروندان در راستای تحقق اهداف مديريت شهری گام بر می دارند و به نوعی مشاور مديريت شهری محسوب می شوند.
عامری افزود: توجه به كار آفرينی بانوان و ايجاد زير ساختهای در جهت فعاليت مستمر بانوان در همه حوزه ها امری اجتناب ناپذير است كه بايد به آن توجه ويژه شود مشاركت های خانواده ها در بحث مديريت شهری باعث می شود برنامه های مديريت شهری بر اساس خانواده ها تنظيم شود زيرا خانواده ركن اصلی ساختار اجتماعی يك شهر است و همه برنامه ها در شهرها بر مبنای تحقق كيفيت زندگی شهروندان و خانواده ها می باشد ارتقا كيفيت زندگی ايرانی اسلامی با توجه به دستور العمل هاي تدوين شده برای تحقق بيشتر سبك زندگی خاص يك خانواده ايرانی امری مهم كاربردی و اجرائی است.
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت :در اين نشست براجرای پروژه ها خانواده محور در حوزه های مختلف مطرح شد كه بايد طرح های خانواده محور مشاركتی در محلات استارت زده شود واولويت بندی پروژه ها بايد بر اساس جمع بندی مردم محلات باشد و مردم اولويت را مشخص كنند كه با اين روش مردم احساس ميكنند در مديريت شهری شريك هستنند و بسياري از مسايل اجتماعی و معظلات شهری رفع خواهد شد.
لازم به ذكر است در اين نشست تخصصی فاطمه حاجی نژاد مشاور امور بانوان شهرداری بندرعباس نيز حضور داشتند حاجی نژاد خاطر نشان كرد :مساله مهم در حوزه خانواده در شهر ها توجه به ظرفيت های همه اقشار است كه بانوان با توجه به نقش مهم و اثر گذار خود در محيط اجتماعی ميتوانند كمك های زيادی به افزايش كيفيت زندگی و سبك زندگی ايرانی اسلامی داشته باشند و اينكه مكانيزم توسعه شهرها همواره بايدبر مبنای توجه به خانواده ها باشد.

انتهای پیام//

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار