مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مراجعه کنندگان اهدای خون در دو روز گذشته با توجه به موج سرما و بارش به شدت کاهش یافته و ذخایر پلاکت خون رو به کاهش است.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 16 January 2023

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با شروع سرما و برف اهدا کنندگان خون به شدت کاهش یافته خصوصا دو روز گذشته کاهش بسیار زیادی در تعداد اهدا کنندگان داشتیم.

وی افزود: اگر چه ذخایر خونی در حد مطلوب است. ولی فرآورده پلاکت که سه روز بیشتر قابل نگهداری نیست از دو روز گذشته با کاهش همراه بوده و نیازمند حضور اهدا کنندگان هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه ادامه داد: پویش چتر سرخ زندگی از اول دی ماه ٱغاز و تا پایان زمستان ادامه دارد اگر چه در چند روز گذشته در قالب این پویش شرایط بهتری داشتیم و افراد مختلفی به مراکز اهدای خون مراجعه کردند، اما با ورود موج سرما و بارش برف مراجعه کنندگان مجددا کاهش یافتند. 

وی گفت: هدف این پویش اهدای خون زمستان است تا اهدا کنندگان خون چتر و سایه بان برای بیماران نیازمند به خون باشند و بیماران در پناه آن ها به بهبودی دست یابند.

میرزاده تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی محیط و استفاده از ماسک هم در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود تا خطر ابتلا به کرونا و نگرانی مراجعه کنندگان از این جهت کاهش یابد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار