معاون صمت استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از توقف عرضه لاستیک دولتی در بازار خبر داد و گفت: تبلیغات مبتی بر عرضه لاستیک به قیمت کارخانه یک شبکه رقابتی بین کارخانجات تولیدی است.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ 18 February 2023

احسان باقرخانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص عرضه لاستیک دولتی اظهار کرد: با هدفمندی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی
عرضه لاستیک دولتی متوقف شد و هیچگونه لاستیک دولتی عرضه نمی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح سواری تولید (لاستیک) داخلی اشباع هستیم و برای خودروهای سنگین هم از یارانه (ارز ترجیحی) استفاده نمی شود افزود: به این ترتیب لاستیک های موجود در بازار با ارز آزاد به فروش می رسند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: این تبلیغات در واقع جهت عرضه لاستیک به قیمت تمام شده توسط کارخانجات تولیدی است.

وی با اشاره به رکود در بازار در پی تورم ادامه داد: این کارخانجات به این دلیل که مصرف کننده را به استفاده از لاستیک های ایرانی تشویق کنند، مستقیما به ازای هر کد ملی ٢ حلقه لاستیک به قیمت درب کارخانه به متقاضیان می فروشند.

وی گفت: اگر چه عرضه این لاستیک ها نشان از دولتی بودن، تعاونی بودن یا استفاده از ارز ترجیحی برای آن ها نیست بلکه یک شبکه رقابتی بین کارخانه جات تولید لاستیک داخلی مانند بارز، ایران تایر، کویر تایر و پیروز است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار