نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه: تحقق شعار سال همت و تلاش مسئولان و مردم در کنار یکدیگر را می‌طلبد.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 07 April 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در ارومیه با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام از ویژگی های شخصیتی بسیار والایی برخوردار بود که ۱۵ بار به صورت پیاده از مدینه به مکه به احترام خانه خدا سفر کردند که این امر نشان از شخصیت عظیم و والای امام دارد.


وی گفت: حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت هستند که مال خود را در راه خدا احسان کردند و دستگیر نیازمندان و مستمندان بودند و از لحاظ شجاعت نظیر ندارند.
امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه ها افزود: در آستانه شب های قدر قرار گرفته ایم، فرصت خوبی است که قدر این شب های ارزشمند را بدانیم و از لحظه لحظه آن استفاده ببریم.
وی گفت: بهتر است با اعمال شب های قدر آشنایی داشته اهمیت این شب ها را بدانیم و این اعمال را به جا بیاوریم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: مناسب های تقویم باید هر کدام در جای خود گرامی داشته شود.
وی در ادامه به فریشات رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره و افزود: مسئولان و مردم باید در کنار یکدیگر فریشات رهبری عمل کنند‌.


وی گفت: باید فریشات رهبری را در راستای تحقق شعار سال در حوزه های مختلف به کار گرفت و هر کدام از سازمان ها ارگان ها و نهادها باید در کنار یکدیگر برای تحقق شعار سال تلاش کنند‌.
وی گفت: به فرموده رهبری باید با فساد در جامعه مبارزه کرد که در غیر اینصورت تحقق شعار سال و پیشرفت کشورمان امکان پذیر نخواهد بود.
حجت‌الاسلام قریشی گفت: رهبری به قدرت رسانه اشاره و عنوان کردند که باید در راستای پیشرفت کشور، مهار توم و رشد تولید از قدرت رسانه استفاده کرد.
وی گفت: مردم باید به میدان بیایند و در کنار دولت نسبت به رفع مشکلات کشور قدم بردارند.


وی گفت: مردم باید با صرفه جویی در حامل های انرژی و افزایش بهره وری در جهت تحقق شعار سال، مسئولین و دولت را همراهی کنند.
امام جمعه ارومیه افزود: قدرت آمریکا رو به افول است و کشور ما با اقتدار در برابر این شیطان بزرگ ایستاده است و باید در این مسیر مصمم باشیم.
وی گفت: در هیچ کجای دنیا رهبری چون رهبر معظم انقلاب که مدیر و مدبر شایسته و عظیمی هستند وجود ندارد.
امام جمعه ارومیه افزود: به فرموده رهبری حجاب واجب شرعی است و ضرورت دارد که در جامعه اسلامی این امر مهم رعایت شود.
وی افزود: حضور بانوان در حوزه های مختلف در جامعه قابل ستایش است و محدودیتی برای حضور و فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه وجود ندارد.


وی گفت: متاسفانه برخی از بانوان تفکر متناسبی از رعایت حجاب ندارند و تحت تاثیر تبلیغات غرب‌ و دشمنان قرار گرفته اند.
امام جمعه ارومیه گفت: فضای مجازی باید به درستی استفاده شود و نباید تحت تاثیر تبلیغات غلط و نامتعارف غرب قرار بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار