مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: واکسیناسیون کرونا بدون‌ وقفه در کرمانشاه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 09 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سارا شاه آبادی با تاکید بر اینکه ارائه و تزریق واکسیناسیون کرونا از زمان شروع واکسیناسیون تاکنون قطع نشده، اظهار کرد: در ۸۱۵ واحد بهداشتی در استان کرمانشاه شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری واکسیناسیون کرونا در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه مراکز بهداشتی آمادگی کامل برای تزریق و انجام واکسیناسیون کرونا را دارند، افزود: با وجود آمادگی کامل این مراکز و تأمین واکسن به میزان کافی اما مراجعات مردمی برای تزریق دزهای یادآور کاهش یافته است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: افرادی که تاکنون هیچ گونه واکسنی تزریق نکردند باید برای تزریق دز اول مراجعه کنند و در سایر بازه‌های زمانی مشخص شده نسبت به تزریق نوبت‌های بعدی خود اقدام کنند اما افرادی که از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونا آنها ۶ ماه گذشته باشد باید برای دریافت دز یادآور به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

شاه آبادی به آمار تزریق واکسیناسیون در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: حدود ۸۸ درصد جامعه هدف بالای پنج سال نوبت اول ۷۹ درصد نوبت دوم و حدود ۴۹ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عوامل مهار شیوع کرونا پوشش واکسیناسیون سراسری بود که با تقویت سیستم ایمنی شاهد کاهش مرگ و میر روزانه در کشور بودیم همچنین علاوه بر تزریق واکسن توجه به رعایت نکات بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله در مکان‌های پر تجمع از جمله راهکارهای پیشگیری از شیوع این ویروس است.

شاه آبادی در پایان با اشاره به چند توصیه، عنوان کرد: با توجه به افزایش مجدد افراد مبتلا به کرونا تزریق دز یادآور واکسن، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه برای افراد بیمار با علائم سرماخوردگی را باید مورد توجه بیشتر قرار داد چرا که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی می‌توان شاهد افزایش تعداد بیماران در موج جدید کرونا باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار