وی با ابراز نگرانی از صعودی بیماری کرونا در مازندران از مردم خواست برخی نکات پیشگیرانه را رعایت کنند و ادامه داد: در صورت علامت دار بودن به کرونا، از سفر، حضور در اجتماعات و دید و بازدید خودداری کنید
کد خبر: ۱۱۰۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 12 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به این‌که وضعیت شیوع کرونا در استان نگران کننده است، گفت: موارد نمونه گیری مثبت این بیماری روزانه به ۵۰ درصد رسید.

عباسی علیپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اسفند پارسال روند شیوع کرونا و ابتلا افراد به این بیماری در مازندران روند صعودی به خود گرفته است به طوریکه تا پیش از آن موارد ابتلا به بیماری محدود و اندک شمار بود و حتی تا مدتها مورد فوتی وجود نداشت.
وی ادامه داد : اما به‌دلیل نادیده انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی این بیماری افزایش یافته و افراد بیشتری را درگیر خود کرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مازندران از بیماران زمینه ای و سالمندان به عنوان افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قراردارند نام برد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون روزانه بیش از یک هزار نفر بیمار به صورت سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه می کنند.
وی افزود: همچنین موارد بستری بیماران کرونایی به بیش از ۱۰۰ نفر در روز رسیده است.
علیپور با ابراز نگرانی از صعودی بیماری کرونا در مازندران از مردم خواست برخی نکات پیشگیرانه را رعایت کنند و ادامه داد: در صورت علامت دار بودن به کرونا، از سفر، حضور در اجتماعات و دید و بازدید خودداری کنید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران همچنین بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد : چنانچه در ۶ ماه گذشته واکسن نزده اید، آخرین دُز واکسن را تزریق کنیدو تمامی مراکز واکسیناسیون در استان فعال هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار