مدیرکل هواشناسی کرمانشاه:
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: هوای کرمانشاه متاتر از سامانه‌ای ناپایدار تا فردا (یکشنبه) بارانی است.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ 20 May 2023

هوای کرمانشاه تا فردا (یکشنبه) بارانی است

 رحمت الله جلیلیان

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هوای استان کرمانشاه هم‌اکنون صاف تا قسمتی ابری و در غالب نقاط همراه با غبار نسبتا رقیق می‌باشد.

وی افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی از امروز تا اوسط فردا (یکشنبه) جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعد و برق در استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: شرایط ناپایدار عصر امروز تا صبح فردا به ویژه در نیمه شمالی  و نواحی غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، این وضعیت علاوه بر آبگرفتگی معتبر عمومی و رواناب ممکن است در پاره ای نقاط با رگبار تگرگ همراه شود.

وی گفت: شایان ذکر است وزش باد که در ساعاتی از امروز و در نواحی غربی استان قابل توجه خواهد بود ممکن است هوا را به ویژه در مناطق مرزی غبارآلود نماید.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با عبور موج مذکور در روزهای دوشنبه و چهارشنبه شرایط نسبتا پایداری در سطح استان حاکم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه و جمعه مجددا موج دیگری جو استان را تحت تاثیر قرار داده و در بعضی ساعات سبب وزش باد رگبارهای پراکنده بهتری و رعد و برق در استان می‌شود.

دولتشاهی تشریح کرد: همچنین دمای هوا که امروز و فردا (یکشنبه) کاهش می‌يابد از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده روندی افزایشی خواهد داشت و در روزهای پایانی هفته دوباره تحت تاثیر شرایط جوی ناپایدار تا حدی کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در ٢۴ ساعت گذشته دمای هوای کرمانشاه بین حداقل ١۶ و حداکثر ٣١ درجه سانتیگراد در نوسان بوده در این بازه زمانی خسروی با بیشینه دمای ٣٩ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرستان کنگاور با کمینه دمای ١٠ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان گزارش و به ثبت رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار