نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ارتقای توان علمی و دانش هسته ای موجب رشد و توسعه در عرصه های مختلف میشود.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 16 June 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت: فعالیت در صنعت هسته‌ای موقعیت یک کشور را ارتقاء داده اما صنعت هسته ای فقط سلاح و کشتار جمعی نیست، بلکه در زمینه های انرژی، دارو، درمان، فناوری و غیره کاربردهای فراوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه به لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: دستگاههای متولی و ناظر باید قبل از ساخت و ساز خانه باغ ها از آن جلوگیری کنند چرا که بعد از ساخت و سازها،  نارضایتی به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این روز فرصت مناسبی است تا کارهای خوبی در راستای ازدواج آسان جوانان صورت بگیرد و در این زمینه موانع و مشکلات موجود در مسیر ازدواج جوانان  باید رفع شده و ازدواج آسان جوانان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه کنگره بزرگ و عظیم حج را نشانگر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی به اهمیت احترام و محبت در کانون خانواده تاکید کرد و گفت:  اعضای خانواده باید به یکدیگر توجه داشته و احترام همدیگر را نگه دارند و از هم غافل نباشند.

وی در ادامه خطبه ها به سالروز شهادت شهید چمران و نام گذاری این روز بنام روز اساتید اشاره و شهید چمران را الگوی بزرگی از نظر سیاسی، علمی، انقلابی و معنوی برای اساتید کشورمان دانست.

گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی و روز تبلیغ، حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، دوری از اسراف و اهمیت به وحدت و انسجام از سایر محورهای صحبتهای خطیب جمعه این هفته ارومیه بود.

***************************************************

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز بعنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به 1 تیرماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی،  تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را در این برهه حساس و در جهت شکست نقشه های دشمنان در تهاجم فرهنگی بسیار مهم دانست و بر نقش مهم مردم و مسئولان در ترویج و تبلیغ دین تاکید کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار