کد خبر: ۱۱۱۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 16 July 2023
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات یک هزار تنی هلو و شلیل از این شهرستان به خارج از کشور تاکنون خبر داد.

بر اساس این گزارش محمدباقر اسفندیاری با اشاره به ارسال محموله های صادراتی هلو و شلیل از شهرستان میاندورود به خارج از کشور، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک هزار تن شلیل و هلو از این شهرستان به کشورهای روسیه و عراق صادر شد.

 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه در این شهرستان ارقام مختلف شلیل زودرس، ميان رس و ديررس کشت و بتدريج برداشت و تا ابتدای مهر به بازار مصرف روانه مي شود، افزود: پیش بینی می شود مقدار صادرات شلیل تا پایان برداشت افزایش خوبی داشته باشد و سبب ارزآوری و اشتغالزایی خوبی در منطقه شود.

 

اسفندیاری با اشاره به اینکه سطح باغ‌های سیاه ریشه این شهرستان 3 هزار و 721 هکتار است که 3 هزار و 311 هکتار آن به هلو و شلیل اختصاص دارد، تصریح کرد: با توجه به برداشت‌های انجام شده، پیش بینی می شود با میانگین عملکرد 23 تن در هر هکتار، بیش از 76 هزار تن شلیل در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

 

وی با بیان اینکه رعایت برخی نکات کلیدی در زمان برداشت شلیل، متضمن کاهش ضایعات است، گفت: وجود کارگران ماهر، جلوگیری از ایجاد زخم در سطح پوست میوه، عدم مخلوط کردن میوه هایی که قبل از برداشت روی خاک افتاده با میوه های تازه چیده شده از نکات مهم در برداشت این محصول است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار