در برگزاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی ۱۲ هزار ناظر فعال و ۱۰ هزار ناظر ذخیره مشارکت دارند.
کد خبر: ۱۱۱۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ 17 July 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان غربی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه که به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان برگزار شد گفت : در  برگزاری انتخابات  مجلس  ۱۲ هزار ناظر  فعال و ۱۰ هزار ناظر ذخیره مشارکت دارند.

حجت الاسلام موسوی گفت: در صورت تصویب قانون جدید انتخابات در مجلس شورا ی اسلامی ، از  ۱۹ مرداد ماه، پیش ثبت نام انتخابات توسط نامزدها به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که شورای نگهبان یک نهاد حزبی ،جناحی و سیاسی نیست بلکه حافظ آرا مردم در انتخابات مختلف است افزود: بررسی صلاحیت نامزدها با دقت انجام خواهد شد تا حقی از نامزدهای انتخاباتی در استان ضایع نشود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی افزود: شبکه نظارت بر انتخابات در کشور کاملا مردمی است و افراد مورد اعتماد انتخاب، جذب و به عنوان عضو رسمی شبکه نظارت ثبت می‌شود.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم دفاتر شورای نگهبان، آموزش ناظران انتخابات است لذا شبکه نظارت استان افراد آموزش دیده هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان این مجلس برگزار خواهد شد.

 

در این انتخابات ۱۲ نفر از این استان راهی مجلس می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هر کدام از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار